لوی-څارنوالی-ادعای-بدرفتاری-با-افراد-قیصاری-را-بررسی-می-کند

لوی څارنوالی اعلام کرده که ادعاها و شکایاتی مبنی بر بدرفتاری و شکنجهٔ افراد در هنگام دستگیری در ولایت فاریاب را مورد بررسی همه جانبه قرار می دهد.

به گزارش افغان نیوز:  در اعلامیه لوی څارنوالی کشور آمده است که این اداره با توجه به مسؤولیت و مکلفیت دولت جمهوری اسلامی افغانستان به رعایت حقوق و آزادی های افراد، و التزام آن به قوانین نافذه و ایفای تعهدات بین المللی، ادعاهای بدرفتاری و شکنجه را به طور جدی و در مطابقت با قوانین کشور، بررسی همه جانبه نموده و گزارش اجراات خود را در اختیار عموم و نهادهای ذیربط قرار خواهد داد.

ادارهٔ لوی­ څارنوالی ضمن قدردانی از فداکاریهای بی­نظیر نیروهای دفاعی و امنیتی کشور، متوقع است که در جریان اجرای وظایف دفاع و تامین امنیت این سرزمین، ملزم به رعایت حقوق، عزت و کرامت شهروندان می باشند که در صورت نقض قوانین  کشور، نهاد‎‎های عدلی و قضایی مکلف به رسیدگی و تطبیق عدالت اند.

قابل یادآوری است که دولت جمهوری اسلامی افغانستان با تصویب کود جزا، قانون منع شکنجه و الحاق به پروتوکل اختیاری کنوانسیون منع شکنجه و مجازات ظالمانه، تعهد جدی خود را برای محو این پدیده نشان داده است. با توجه به همین اقدامات و تعهدات، برای نخستین بار قضایای مربوط به شکنجه از سوی نهادهای عدلی و قضایی مورد پیگیری قرار گرفته و مجرمین آن مواخذه و مجازات شده اند.

این درحالی است که به تازگی ویدیویی از دستگیری محافظان نظام‌الدین قیصاری منتشر شد که در آن، افرادی که لباس امنیت ملی بر تن دارند، افراد بازداشت شده را که بعضی از آنان زخمی نیز هستند شکنجه کرده و مورد بدرفتاری قرار می‌دهند.

لوی څارنوالی ادعای بدرفتاری با افراد قیصاری را بررسی می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد