مانع-برگزاری-انتخابات-ریاست-جمهوری-در-پکتیا-می‌شویم

شماری از نامزدان معترض ولایت پکتیا هشدار دادند که اگر به خواست های شان رسیدگی صورت نگیرد، انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در این ولایت برگزار نخواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: شایسته جان احدی نامزد معترض ولایت پکتیا، امروز پنج شنبه(18، دلو) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت: برخی از نمایندگان برحال در شورای ملی کشور به کمیسیون انتخابات پول پرداخت نموده اند تا آنان را برنده اعلام کند.

خانم احدی بیان داشت: تا زمانی که رای حقیقی از رای تقلبی جدا نگردد، مردم پکتیا نخواهند گذاشت تا انتخابات ریاست جمهوری در این ولایت دایر گردد.

وی افزود؛ مردم با وجود ناامنی های زیاد در این ولایت به پای صندوق های رای دهی حاضر شدند و به افراد مورد نظر شان رای دادند اما برنده شدن افراد متقلب یک جفا به حق مردم است.

 در همین حال، محمد امین شرافت نامزد معترض دیگر ولایت پکتیا گفت: تمام آرا باید تفتیش شود تا آرای سیاه از سفید جدا گردد. اگر به خواسته های ما رسیدگی نشود، دروازه کمیسیون ولایتی پکتیا را برای همیشه مسدود خواهیم کرد. زیرا در اکثر محلات آرای خیالی استفاده شده است که باید باطل اعلام گردد و افراد متقلب نیز به سارنوالی معرفی گردند.

 شریفه زرمتی نماینده برحال پکتیکا در این کنفرانس گفت: کمیسیون های انتخاباتی با استفاده از صلاحیت های شان افراد متقلب را برنده و افراد صادق این وطن را ناکام اعلام کردند. بنابراین اگر به شکایات ما رسیدگی نشود به حرکت های مدنی خود ادامه خواهیم داد.

این درحالی است که میسیون مستقل انتخابات فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری را دیروز سه‌شنبه( ‌۱۶ دلو) نشر کرد.

 بر اساس آن‌چه که کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده، محمداشرف غنی، عبدالله عبدالله، محمدحنیف اتمر،‌ رحمت‌الله نبیل، احمدولی مسعود، عبداللطیف پدرام، غلام‌فاروق جیلانی،‌ گلبدین حکمتیار،‌ عبدالحکیم تورسن، سیدنورالله جلیلی، عنایت‌الله حفیظ، زلمی رسول، نورالحق علومی، محمدشهاب حکیمی، فرامرز تمنا، محمدابراهیم الکوزی، نورالرحمان لیوال و شیدامحمد ابدالی در فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری راه یافته‌اند.

مانع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در پکتیا می‌شویم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد