-جعبه-سیاه-تقلب-های-انتخابات-پارلمانی-کابل

شماری از نامزدان معترض طی یک کنفرانس خبری، زیر نام "جعبه سیاه" تقلب های انتخاباتی ۱۳۹۷ کابل با ارایه اسناد از تقلب سازمان یافته سخن زده و به افشاگری پرداختند.

به گزارش افغان نیوز: عرفان الله عرفان منشی مجلس کنونی و یکی از نامزدان معترض کابل امروز پنج شنبه(29، حمل) در این کنفرانس گفت؛ یکی از عمده ترین مشکلات انتخابات پارلمانی، فروش آرای مردم افغانستان و محصوصا کابل می باشد. از سوی هم، به اساس اسنادی که امروز در اختیار نامزدان معترض قرار دارد، بیش از ۲۰ درصد رای مردم شمارش نشده است.

وی افزود که نام ۴۳۲ نامزد انتخابات پارلمانی در ورق رای دهی وجود نداشت و بعد از برگزاری انتخابات رای آنان به نفع نامزدان پولدار انداخته شده است.

آقای عرفان تصریح نمود که 1800 صندوق انتخاباتی در کابل با آرای تقلبی پر شده و این گونه تقلب ها در خانه های نامزدان متقلب و پولدار صورت گرفته که جفای بزرگی به حق مردم می باشد.

این نامزد معترض گفت که یک رای از ۳۰۰۰ هزار افغانی تا ۳۰۰ دالر فروخته شده است و امروز نامزدان معترض عدالت خواهی می کنند تا در آینده ها زمینه تقلب گرفته شود. اکنون افراد متقلب مانند کمیشنران نهادهای انتخاباتی باید از لیست حذف و به دادستانی معرفی شوند تا عدالت انتخاباتی تامین گردد.

نامزدان معترض می گویند که یکی از اهداف جامعه جهانی در افغانستان تحقق دموکراسی بوده است و امروز نباید با دخالت اش در امور انتخابات، دموکراسی را از بین ببرد.

به گفته وی؛ اگر کمیشنران جدید عدالت انتخاباتی را تامین نکنند، علیه آنها نیز اعتراض مدنی می کنیم، بنابراین کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی باید هرچه زود تر نتیجه انتخابات کابل را باطل اعلام کند.

در همین حال، رجب علی اندیشمند نامزد معترض دیگر در این کنفرانس گفت که در کابل ۵۵۹ مرکز انتخاباتی و ۳۳۴۱ محل در نظر گرفته شده بود، اما رای ۸۴۹ محل مفقود است و به جای آن رای تقلبی در صندوق ها پر شده اند.

آنان هشدار دادند که اکنون ۶۶۵ دوسیه تهیه شده تا تقلب انتخاباتی در کابل را افشا کند و این اسناد در همه ادارات مربوطه رسیده است. بنابراین اگر اسناد بصورت دقیق بررسی شوند، نمایندگان واقعی مردم به خانه ملت راه پیدا خواهند کرد.

وی تاکید داشت که این اسناد در مدت چهار روز قابل بررسی است و حتی یک رای نیز معلوم میشود که به نفع چه کسی انداخته شده است.

"جعبه سیاه" تقلب های انتخابات پارلمانی 1397 کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد