نامزدان-معترض-باید-شکست-شان-را-بپذیرند

شماری از شهروندان کابل و نهاد های مدنی، امروز چهارشنبه(۱۰، دلو) طی یک کنفرانس خبری اعلام نمودند که نامزدان معترض نباید با مسدود ساختن راه های مواصلاتی برای مردم افغانستان مشکل ایجاد کنند و باید فرهنگ شکست پذیری نهادینه شود.

به گزارش افغان نیوز: قاضی مهدوی یکی از فعالان مدنی در این کنفرانس گفت؛ رئیس جمهور نباید بالای کمیسیون انتخابات فشار وارد کند، بگذارد که نتیجه نهایی انتخابات  پارلمانی کابل اعلام شود؛ زیرا انتخابات پارلمانی در پایتخت کشور به گونه شفاف دایر گردید و رای تقلبی از رای حقیقی نیز جدا شده است.

وی افزود؛ بیشتر از این نباید با سرنوشت مردم بازی صورت گیرد و هرچه زودتر نتیجه نهایی انتخابات پارلمانی حوزه کابل اعلام گردد و دیگر نیاز نیست که مردم بیشتر از این انتظار بکشند. زیرا آرای تقلبی در 182 مرکز انتخابات باطل شده است.

وی خطاب به کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت که هرچه زودتر نتیجه نهایی انتخابات کابل را اعلام کند و نامزدان معترض نیز بیشتر از این با مسدود ساختن راه ها برای مردم افغانستان مشکل ایجاد نکنند، زیرا در عرصه رقابت آزاد در انتخابات، برد و باخت وجود دارد.

اسد الله کمال یکی از شهروند کابل در این مورد گفت: مردم در ۲۸ و ۲۹ میزان با موجودیت صدها نوع مشکل در انتخابات اشتراک کردند و این درست نیست که اکنون رای مردم باطل اعلام گردد.

وی اظهار داشت که از سوی هم، میلیون ها افغانی در انتخابات هزینه شده است و نباید با سرنوشت مردم بازی صورت گیرد.

آقای کمال گفت: نظم جامعه نباید بیش از این برهم زده شود؛ زیرا قرار نیست کسی که در یک رقابت باخت، بعد علیه برندگان اعتراض کند و باید فرهنگ شکست پذیری نهادینه شود.

این درحالی است که کمیسیون مستقل انتخابات، امروز چهار شنبه(10، دلو) نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت‌های بدخشان، فاریاب، خوست، فراه، کنر و نورستان را اعلام کرده و افزوده است که نتایج ولایت‌های باقی‌مانده نیز به‌زودی اعلام خواهد شد.

نامزدان معترض باید شکست شان را بپذیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد