مجاهد-برای-تامین-امنیت-انصاری-تدابیر-لازم-گرفته-شده-بود

حکومت سرپرست می‌گوید که سه هفته پیش برای تامین امنیت عالمان هرات به ویژه مجیب‌الرحمان انصاری، یک هیات از ریاست استخبارات به این ولایت فرستاده بود.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست روز جمعه( ۱۱ سنبله) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که به دلیل تهدیدات علیه عالمان، سه هفته پیش هیاتی بلند‌پایه‌ از ریاست عمومی استخبارات و سایر مسوولان امنیتی‌ را هدایت داده بودند تا امنیت آنان را تامین کند.

مجاهد گفته است دستور تدابیر امنیتی لازم برای تامین امنیت مدرسه مولوی مجیب‌الرحمان داده و از تهدیدات امنیتی علیه او خبر داده شده بود.

به گفته مجاهد دو روز پیش یک گروه چهار‌نفری به رهبری ملا عیسا، فرمانده گروه مخالف طالبان در سطح ولایت هرات را که مسوول ترور انصاری بود، کشتند.

او گفته است: دین‌محمد را که مسوول ترور علمای دین در غرب کشور بود، کشتند و سه تن دیگری از اعضای این گروه را بازداشت کردند.

سخنگوی امارت گفته است که تا قبل از ترور مولوی مجیب‌الرحمان انصاری در هرات، حکومت سرپرست  به او موتر‌های زرهی، محافظ و اسلحه داده بود.

به گفته او، مدرسه‌ انصاری نیز تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داشت و در هنگام بیرون شدن انصاری از مسجد و مدرسه‌اش، محافظان بیشتر می‌شد و ساحه قبل از خروجش، تحت پوشش امنیتی قرار داشت.

این در حالی است که مولوی انصاری، برادر و ۱۳ محافظ او در انفجار روز گذشته در شهر هرات کشته شدند.

گفته می‌شود که در این انفجار 18 تن کشته و 23 تن دیگر زخمی شده‌اند.

مسوولیت این حمله را گروه داعش بر عهده گرفته است.

مجاهد: برای تامین امنیت انصاری تدابیر لازم گرفته شده بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد