مجاهد-شهروندان-تاجیکستان-و-پاکستان-دست-دارند

محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع ا.ا می‌گوید: در حملاتی‌که بر مساجد، خانقاه‌ها، مدارس دینی و عالمان دین در افغانستان صورت گرفته است، شهروندان خارجی به‌ویژه اتباع تاجیکستان دست دارند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع این اظهارات را امروز (یک‌شنبه، 10 جدی) در کنفرانس مطبوعاتی کمیسیون امور امنیتی و تصفیوی مطرح کرده است.

آقای مجاهد افزوده است که در درجه‌ دوم، در «حملات زیادی» در افغانستان شهروندان پاکستان نقش دارند. به‌گفته‌ی او، در عملیات‌ نیروهای امنیتی، بیش از ۲۰ شهروند پاکستانی کشته و ده‌ها نفر دیگر بازداشت شده‌اند.

سرپرست وزارت دفاع ملی ا.ا تصریح کرده است: «ما از کشورهایی که عناصر شریر خارجی از طریق مرزهای آنان وارد افغانستان می‌شوند، می‌خواهیم که مرزهای زمینی و هوایی خود را به طور جدی کنترول کنند ‏و اجازه ندهند عناصر شریر از طریق آن‌ها وارد افغانستان شوند».

آقای مجاهد افزوده است که فرمان ملا هبت‌الله آخوندزاده،  رهبر ا.ا در باره ممنوعیت کشت تولید، قاچاق، فروش و استعمال مواد مخدر، از سوی نیروهای امنیتی کشور به وجه احسن تطبیق شده است.

او تصریح کرد: به اراضی 13 هزار و 904 هکتار زمین در سطح کشور از وجود مزارع مواد مخدر پاکسازی شده است و هم‌چنان تعداد 95 هزار و 205 تن از معتادان که میراث اداره کابل بود، جمع‌آوری و بعد از درمان به خانواده‌های شان تسلیم داده شده‌اند.

به گفته آقای مجاهد، 8 هزار و تن در پیوند به قضایای مواد مخدر بازداشت شده‌اند، ۸۳۴ کارخانه‌ پروسس موادمخدر، 4 هزار 472 تن مواد مخدر مختلف‌النوع، ۵۷ مرکز تولید مشروبات الکولی، ۲۲ کارخانه تولید تابلیت‌های نشه‌آور و تعداد 951 هزار و 816 قرص تابلیت‌های نشه‌آور از سوی نیروهای امنیتی کشف و از بین برده شده است.

به گفته او، افغانستان از طریق ۲۰ ولایت و ۹۰ ولسوالی با شش کشور هم سرحد و با خط فرضی دیورند ملحق است و در ۳۷ کمپ تقریباً ۶۳ کندک نظامی، ۱۰۸ مرکز نظامی و ۶۰۰ پوسته امنیتی با همه امکانات، وسایل و تجهیزات بخاطر مبارزه با تهدیدات امنیتی در مناطق کلیدی و استراتيژیک ساخته شده که در نتیجه این اقدامات سرحدات رسمی و غیر رسمی کشور تا حد ممکن مصوون و محفوظ است.

ملا محمدیعقوب مجاهد بیان داشت که تمامی حقوق شهروندان کشور که شریعت اسلامی برای آنان داده محفوظ بوده و امنیت شان تامین شده است و در رابطه به محرومیت و تلف شدن حقوق اقلیت‌ها تبلیغات صورت می‌گیرد که حقیقت ندارد.

مجاهد افزود که برخی از گروه‌های شریر و مغرض می‌خواهند با ارائه اطلاعات نادرست افغانستان را ناپایدار به جهان معرفی کنند که «متاسفانه سازمان ملل و شورای امنیت نیز قربانی این اطلاعات نادرست شده‌اند».

طبق معلومات ارائه شده از سوی سرپرست وزارت دفاع ملی ا.ا، نیروهای امنیتی طی 12 ماه گذشته توانسته اند که 99 درصد از قاچاق سنگ‌های قیمتی، آثار تاریخی، چهارتراش و اسعار خارجی به بیرون از کشور جلوگیری نمایند.

او بیان داشت که طرزالعمل ویژه‌ای برای حمل سلاح ترتیب شده است که براساس آن هیچ کس نمی‌تواند به‌گونه غیرقانونی سلاح حمل کند و در حال حاضر «هیچ مورد قابل توجهی از آدم‌ربایی در افغانستان نداریم و سطح قضایای آدم‌ربایی تقریباً به صفر رسیده است و تاجران ملی و ثروتمندان افغان که هدف اصلی آدم‌ربایان بودند، باید مطمئن باشند».

آقای مجاهد گفت که پس از حاکمیت امارت اسلامی، در نتیجه مبارزه جدی با آدم‌ربایان، صدها آدم‌ربا بازداشت و کشته شدند و بیش از 200 تن از چنگ آنان نجات یافتند. به گفته او، تمام شبکه‌های آدم‌ربایان که در زمان «اشغال و قبل از آن ایجاد شده بود و زورمندان از آن‌ها برای غارت تاجران ملی و ثروتمندان افغان استفاده می‌کردند، متلاشی شده است».

سرپرست وزارت دفاع تاکید کرد: افرادی که با مهارت‌های خاص در صفوف ا.ا جابه‌جا شده بودند و سبب بی اعتمادی میان دولت و رعیت می‌شدند، اخراج گردیدند و بالای کسانی‌که هنوز باقی‌مانده اند، کار جریان دارد.

مجاهد تصریح کرد که قانون حاکم است، عدالت شرعی اجرا می‌شود و همه شهروندان از حقوق مساوی برخوردارند. به گفته او، در 12 ماه اخیر از سوی محاکم شرعی ا.ا بیش از 46 هزار دوسیه‌ جزایی حل و فصل شده است که از آن جمله 30 هزار و 347 قضیه جنایی ملکی، 12 هزارو 189 امنیت عامه و فساد اداری و 4 هزار و 261 قضیه مربوط منسوبین امنیتی می‌باشد.

سرپرست وزارت دفاع ملی در حالی شهروندان تاجیکستان و پاکستان را در حملات به افغانستان متهم می‌کند که پاکستان نیز همواره می‌گوید که شهروندان افغانستان در حملات تروریستی در خاک این کشور دست دارند.

مجاهد: شهروندان تاجیکستان و پاکستان دست دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد