محاصره-بیش-از-نیروی-امنیتی-در-ولایت-فراه

شماری از اعضای شورای ولایتی فراه با ابراز نگرانی می‌گویند که بیش از صد نیروی امنیتی از مدت چهار ماه به دینسو در ولسوالی پشت‌کوه در محاصره طالبان قرار گرفته و با مشکلات جدی روبرو اند.

به گزارش افغان نیوز: شاه محمود نعیمی، معاون شورای ولایتی فراه، امروز دو شنبه( 11، قوس ) در یک تماس تلفنی به خبر نگار افغان نیوز گفت که بیشتر از صد نیروی امنیتی در محاصره دشمن قرار دارند و همچنان در اثر درگیری ها بیش از هزار خانواده از ولسوالی پشت کوه آواره شده و به مرکز شهر فراه جابجا شده اند.

معاون شورای ولایتی فراه بیان کرد، هرچند مواد غذایی از طریق هوا به آنها رسیده اما تمام راه به روی آنان مسدود و ماین گذاری شده اند که حتی شهیدان شان را به مرکز شهر انتقال داده نمی توانند.

آقای نعیمی بیان کرد که در حال حاضر ولسوالی های گلستان، بکوا، خاک‌سفید و شیب کوه توسط جنگجویان طالب اداره می شود و متباقی ولسوالی ها تنها مرکز تعمیر ولسوالی ها به دست دولت قرار دارد سایر روستا ها به دست طالبان است.

وی افزود: بار ها این موضوع را با حکومت مرکزی در جریان گذاشتیم اما تاکنون هیچ اقدامی نکرده است. درحالی‌که طالبان در شاهراه نمبر یک نیز ایست بازرسی دارند و از موتر های باربری عواید جمع آوری می کنند.

آقای نعیمی، همچنان در مورد قطع شبکه های مخابراتی گفت: اگر شرکت های مخابراتی بدون اجازه‌ای طالبان، اقدام به فعال سازی آنتن های مخابراتی کنند، مورد حمله‌ی طالبان قرار می گیرند.

از سوی هم، برخی از نمایندگان مردم فراه در مجلس نمایندگان، وزارت های دفاع و داخله را در راستای ارسال تجهیزات جنگی و مواد غذایی به موقع به نیروهای دولتی در پشت‌کوه متهم کرده و می‌گویند که این کار باعث کاهش روحیه‌ی جنگی این نیروها شده است.

بانو حمیرا، نماینده مردم فراه در مجلس نمایندگان به آژانس افغان نیوز می‌گوید که طالبان با توپ ها و هاوان ها نیروهای پولیس، اردوی ملی و امنیت ملی را در پشت کوه هدف قرار می‌دهند و حتا این نیروها مواد غذایی ندارند:« نیروهای امنیتی به سختی شب و روز خود را سپری می‌کنند و به وضعیت بدی قرار دارند؛ اما وزارت های دفاع و داخله برای کمک رسانی هیچ کاری نکرده اند. چهار اطراف ولسوالی پشت کوه در محاصره طالبان است.

 به اعتقاد او؛ اگر عملیات گسترده برای پاکسازی در فصل سرما در فراه آغاز نشود، در فصل بهار، تاخت و تاز طالبان در این ولایت بیشتر خواهند شد.

در همین حال، محب الله محب، سخنگوی فرماهندی پولیس فراه با رد این گفته ها می‌گوید که در حال حاضر هیچ تهدیدی وجود ندارد؛ زیرا یک قرارگاه در روستای " ریگی " از مربوطات شهر فراه ایجاد شده و امنیت این منطقه را تامین خواهد کرد. در این قرار گاه مستحکم، چهل تن از نیروهای ارتش، پولیس و امنیت ملی جابجا شده اند.

 سخنگوی فرماندهی پولیس فراه، یادآور شد که دولت تلاش جدی دارد که شهر فراه را از خطر حملات گروه های مخالف مسلح محفوط نگه دارد.

ولایت فراه در غرب کشور از جمله ولایت های ناامن افغانستان است که گروه طالبان در بخش های از این ولایت حضور فعال دارند. پیش از این نیز، مرکز فراه دست کم سه بار در آستانه‌ی سقوط به دست طالبان قرار گرفته است.

محاصره بیش از 100 نیروی امنیتی در ولایت فراه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد