مخالفان-مسلح-در-ولسوالی-شیندند-از-سوی-کشور-های-همسایه-حمایت-مالی-میشوند

بیش از (۱۵۰۰) طالب مسلح در ولسوالی شیندند ولایت هرات با همکاری کشور های ایران، پاکستان و روسیه فعالیت تروریستی انجام می‌دهند.

به گزارش افغان خبر: منابع آگاه در ولسوالی شیندند هرات می‌گویند آمار طالبان مسلح در تناسب به گذشته در این ولسوالی افزایش یافته که این روند بیانگر ضعف و نا توانی نیروهای امنیتی است.

یک منبع در ولایت هرات که نخواست نامی از او در خبر برده شود به آژانس افغان خبر می‌گوید: گروه‌های شورشی طالب در ولسوالی شیندند هرات از سوی کشورهای همسایه به ویژه ایران، پاکستان و روسیه حمایت می‌شوند.

او افزود که کشورهای نام برده در تلاشند، طالبان مسلح را برای مقابله با داعش حمایت مالی و نظامی کنند.

به گفته منبع در گروه ملا ننگیالی که بزرگ ترین گروه در شیندند هرات می‌باشد ازبک‌ها از شمال کشور حضور دارند، که در برابر گروه داعش نبرد کنند.

منبع می‌افزاید طالبان مسلح خود را برای نبرد با داعش آمده کرده‌اند، تا این گروه تروریستی در حوزه غرب و مخصوصا در هرات جایگاهی نداشته باشد.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید: کشورهای همسایه از چندی به بدین سو گروه‌های شورشی را در افغانستان حمایت کرده‌اند.

او گفت که طالبان مسلح به آن قدرت نرسیده‌اند که در برابر نیروهای امنیتی افغان وارد نبرد شوند.

آقای فرهاد علاوه کرد که طالبان همیشه تلاش بر این داشتند، تا هرات و 15 ولسوالی این ولایت را مانند دیگر نقاط کشور ناامن سازند، اما به این آرمان نرسیده‌اند.

به گفته وی با تقسیم شیندند به پنج ولسوالی نگرانی‌های مردم آن ساحه کمتر خواهد شد.

ولسوالی شیندند هرات در این اواخر شاهد درگیری‌های خونینی بین طالبان و نیروهای امنیتی بوده‌است.

مخالفان مسلح در ولسوالی شیندند از سوی کشور های همسایه حمایت مالی میشوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد