مخالفان-مسلح-۳۰-میلیون-افغانی-از-بادغیس-جمع-آوری-کردند

والی بادغیس می گوید که مخالفان مسلح تحت نام طالبان، مبلغ ۳۰ میلییون افغانی را از پوسته های امنیتی و مردم این ولایت به عنوان عشر جمع آوری کرده اند تا به پاکستان تحویل بدهند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالغفور ملک زی، والی بادغیس، روز چهارشنبه( ۷ سنبله) به خبرنگار افغان نیوز گفت که مخالفان مسلح به نام طالبان فعالیت های تبلیغاتی ضد حکومتی را در میان مردم انجام می دهند و گفته می شود که آنان از سوی پاکستان مامور شده اند.

والی بادعیس تصریح کرد؛ افرادی مسلح که خود را طالب می خوانند به دلیل عدم موفقیت شان در ماموریتی که پاکستان برای آنان تعین کرده بود، مبلغی را به عنوان دستاوردهای شان از مردم و پوسته ها امنیتی جمع آوری کرده اند تا نشان دهند که دستاوردی در جریان ماموریت شان نیز داشته اند.

آقای ملک زی می افزاید؛ این مخالفان مسلح در ولسوالی بالامرغاب فعالیت های تبلیغاتی به راه انداخته و می گویند که به مردم عادی کار ندارند اما علیه دولت مبارزه می کنند.

وی همکاری مردم بادعیس را با مخالفان مسلح تایید یا رد نکرده اما خاطر نشان ساخت که آنان مردم را به دولت ستیزی و همدستی با خود شان دعوت می کنند. افراد وابسته به این گروه کدام پایگاه مشخصی در بادعیس نداشته اما بصورت سیار در۱۴۰ متری مرکز این ولایت گشت و گزار دارند.

از  سوی هم مقامات محلی و شورای ولایتی بادغیس نیز تایید می کنند که این افراد درمناطق ناامن این ولایت زیر نام طالبان فعالیت می کنند اما تاکنون کدام آسیبی به مردم عام نرسانیده اند.

خانم مونسه قادری، فعالیت افراد مسلح زیر نام  بیجا شدگان ولایات ناامن چون فاریاب، کندوز، هلمند، سرپل، جوزجان را نیز تایید می کند و می افزاید که این افراد در مناطق ناامن بادغیس فعالیت های غیر قانونی انجام می دهند.

مخالفان مسلح ۳۰ میلیون افغانی از بادغیس جمع آوری کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد