مدیریت-جنگی-طالبان-را-خارجی-ها-پیش-میبرند

سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید؛ گروه طالبان در خارج از افغانستان برای تخریب کشور تجهیز میشوند و مدیریت جنگی این گروه نیز در دست بیگانه ها است.

به گزارش افغان خبر؛ محمد هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور امروز (دو شنبه 19 میزان) در یک کنفرانس خبری گفت؛ در چند ماه گذشته منابع مالی طالبان محدود شده بود و این گروه در حال نابودی قرار داشت اما در روزهای اخیر مدیریت جنگی طالبان را خارجی ها در دست گرفته و این امر سبب قدرت دوباره این گروه شده است.

چخانسوری در رابطه به سقوط ولایت قندوز گفت؛ عملیات نظامی در این ولایت جریان دارد و طالبان در خانه‌های مردم جا گرفته اند به همین دلیل جنگ به کندی پیش می‌رود. او افزود؛ رئیس جمهور به نیروهای امنیتی دستور داده است که در قندوز به افراد ملکی آسیب نرسد.

سخنگوی رئیس جمهور بیان داشت؛ طالبان در آستانه کنفرانس بروکسل، یک بار دیگر نشان دادند که توان ناامن سازی کشور را دارند و اگر این گروه از خارج کشور حمایت نشود، مدت یک هفته در مقابل نیروهای امنیتی مقاومت کرده نمی تواند.

چخانسوری افزود؛ رئیس جمهور پس از برگشت از کنفرانس بروکسل، وضعیت سراسر کشور را برسی کرده است و هدایت لازم را در زمینه تامین امنیت را به نهاد های مربوطه داده است.

این مقام حکومت بیان داشت؛ کمک بی‌سابقه هند به افغانستان سبب شده است که شماری از کشورهای همسایه دست به ناامنی افغانستان بزنند.

چخانسوری افزود؛ تلاش‌های برای باز کردن شاهراه‌ها جریان دارد و به زودی این مشکلات برطرف میشود.

به گفته‌ی چخانسوری؛ رئیس جمهور برای بهبود وضعیت امنیتی کشور، صلاحیت بیشتر به فرمانده‌های نیروهای امنیتی در ولایت‌ها داده است تا آنان خود تصمیم بگیرند و عملیات انجام دهند.

رئیس جمهور به وزارت داخله، اداره امور و ارگان‌های محل دستور داده است تا به بیجا شده گان جنگی رسیدگی کنند و مقدار پول اضافی نیز به انها بدهند تا زمینه برگشت آنها فراهم شود.

 

مدیریت جنگی طالبان را خارجی ها پیش میبرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد