مذاکره-دولت-افغانستان-با-طالبان-صحت-ندارد

معاون سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید؛ حکومت افغانستان با گروه طالبان وارد مذاکره پنهانی نشده و شایعات مبنی بر مذاکره حکومت و هیئت طالبان در کشور قطر صحت ندارد.

به گزارش افغان خبر؛ شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری امروز (پنج شنبه ۲۹میزان) در یک برنامه خبری گفت؛ حکومت افغانستان با هیچ گروهی مخالف مسلح  به شکل پنهان وارد مذاکره نشده است و مذاکره صلح با گروه‌های مخالف دولت روشن است.

او افزود؛ حکومت همان قسمی که با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار تفاهم نامه صلح را امضاء کرد، با طالبان نیز وارد مذاکره میشود و این مذاکره در صورت عملی میشود  که طالبان دست از جنگ و حملات انتحاری و انفجاری بردارند.

اما پندی پیش روزنامه گاردین گزارشی را به نشر رسانده بود که حکومت افغانستان از دو ماه به این سو در قطر با هیئت طالبان وارد مذاکرات پنهانی شده است.

در این گزارش گفته شده است که در جمع هیدت طالبان ملا عبدالمنان آخوند برادر ملا محمد عمر نیز حضور داشته است.

از سوی دولت افغانستان معصوم استانکزی رئیس عمومی امنیت ملی و محمد حنیف اتمر  مشاور شورای امنیت ملی با طالبان مذاکره کرده است.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفت؛ یک تیم مشترک از حزب اسلامی و دولت افغانستان ایجاد شده است که وظیفه این تیم مشترک عملی شدن ماده‌های توفق نامه صلح بین حزب اسلامی و دولت است.

شاه حسین مرتضوی افزود؛ تمام ماده‌های توافق نامه صلح بین حزب اسلامی و دولت عملی میشود و تحریم‌های که بر حزب اسلامی بود نیز برداشته میشود.

حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار با دولت افغانستان توافق نامه صلح را به تاریخ اول میزان امضاء کرد که این توافق نامه 26 ماده دارد.

 

مذاکره دولت افغانستان با طالبان صحت ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد