مراکز-ثبت-نام-باید-از-مکاتب-بیرون-کشانده-شوند

شمار از نمایندگان در مجلس می گویند که هیچ یکی از مراکز ثبت نام رای دهندگان امنیت ندارند و باید از مکاتب بیرون کشانده شوند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از نمایندگان در ولسی جرگه، امروز( ۴ - ثور) در کابل، طی نشستی، گفتند:" در روند پروسه ثبت نام رای دهندگان باید تجدید نظر صورت بگیرد و مراکز ثبت نام از مکاتب بیرون کشانده شوند."

همایون همایون، معاون اول ولسی جرگه گفت:" حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات باید در روند پروسه ثبت نام رای دهندگان تجدبد نظر نموده و یک میکانیزم درست را جهت برگزاری انتخابات شفاف روی دست بگیرد."

همایون افزود، برای ۱۰ میلیون نفوس، توزیع تذکره کاغذی در دو ماه ممکن نیست بلکه برای توضیع ۱۰ میلیون تذکره، ۷ ماه نیاز می باشد.

وی خاطر نشان ساخت، پروسه توزیع تذکره کاغذی به بی باوری مردم مواجه بوده و به هیچ صورت تضمین کننده شفافیت در انتخابات نخواهد بود.

وی تاکید دارد که با ادامه این روند و چگونگی دستورات مختلف به هر قوم در امر ثبت نام جهت اشتراک در انتخابات، بیشتر زمینه تقلب و به چالش کشاندن انتخابات را فراهم می سازد.

غلا حسین ناصری، یکتن از نمایندگان مردم گفت:" حادثه خونین که در یکی از مراکز ثبت نام رای دهندگان در دشت برچی صورت گرفت، در یک چهار راهی موقعیت داشت که هیچ گونه تضمینی برای امنیت شان وجود نداشت."

وی حمله خونین بالای مردم در مرکز ثبت نام را در دشت برچی، عمدی خوانده، اظهار داشت:" شمارزیادی از مردم شاکی از آن بودند که از ۱۰ روز به این طرف کارمندان این مراکز، مردم را تذکره نمیدادند و به روز یکشنبه معطل میدادند، تا اینکه در روز یکشنبه تجمع مردم بیشتر شد و این حادثه به وقوع پیوست.

او می گوید که یکی از مراجعین ثبت نام در این مرکز شخصا خودم بودم که هیچ گونه تدابیر امنیتی جدی وجود نداشت و این مرکز دقیقا در سری چها راهی قرار گرفته بود که از هر طرف امکان حمله و داخل شدن هر نوع افراد وجود داشت.

 او گفت،  بیش از ۷۰۰ تن مراجعین در این مرکز برای ثبت نام و اخذ تذکره گردهم آمده بودند.

وی تاکید دارد که حکومت و کمیسیون در قبال قتل عام یک قوم خاص و بی کفایتی شان در تامین امنیت مراکز ثبت نام رای دهندگان مسوول و پاسخگو می باشد.

این درحالی است که حدود سه روز قبل در اثر حمله انتحاری، در یکی از مراکز رایدهی در ناحیه ششم دشت برچی - کابل، حدود ۲۰۰ تن کشته و زخمی برجا گذاشت.

مراکز ثبت نام باید از مکاتب بیرون کشانده شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد