مردم-از-فرزند-معتاد-می‌گذرند-اما-از-گوساله-مریض-نه-

معاون اول ریاست جمهوری در پیوند به روی آوردن جوانان زیر سن به اعتیاد و سرقت می‌پرسد که مردم از گوساله مریض خویش دست نمی بردارند اما چرا از فرزند مریض شان دست بردار می شوند؟

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری امروز پنج شنبه(13، قوس) به سلسله نشست‌های "شش نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک  اش نوشته است؛ مردم گفته اند که شما تنها به کابل می پردازید اما افغانستان سی وچهار ولایت دارد.

وی افزوده است که ما به تمام ولایات رسیده گی می نماییم، ولی شیوه مدیریت کابل را میخواهیم به یک روش و شیوه معیاری برای تمام ولایات مبدل کنیم.

صالح می‌گوید: رفتن به جزییات بخاطری برای ما اهمیت دارد که به مقامات ولایتی تفهیم نماییم که شیطان در جزییات است؛ زیرا نرفتن به جزییات راه را برای قانون شکنی و عدم ایجاد ترس مشروع و احترام مشروع بازنگهمیدارد.

آقای صالح گفت که بخاطر جلوگیری از شیطان، یعنی هر آن پدیده ای که روان و جسم هموطن ما را می آزارد باید به جزیات برویم و شیطان را در همانجا مانع شویم.

به گفته او؛ شماری از ولایات این روش را پیروی کرده اند و توانسته اند که وضعیت را در مسیر درست قرار بدهند.  مثلا برای اولین بار وقتی ما نوجوانان زیرسن را دستگیر می‌کنیم، من از پولیس میخواهم به خانواده هایشان مراجعه نماید و عوامل روی آوری او را به جرم روشن سازند. میخواهیم درک کنیم که کدام پدیده ها و کدام عوامل اجتماعی فرد را به جرم تشویق می‌کند.

معاون اول ریاست جمهوری تصریح نمود که در یک مرحله باید به حل تمام مسایل بنیادی بپردازیم و خواهش من از شما و بخصوص کسانیکه علوم سیاسی، جامعه شناسی و روان شناسی خوانده اند این است که درین بخش بیایید با امکانات که ما فراهم می سازیم در انجام تحقیقات میدانی همکاری نمایید.

به گفته وی؛ تا اکنون هیچ تحقیق میدانی از دلایل عمیق که چرا معتادین توسط خانواده ها ترد می شوند صورت نگرفته است. مردم از گوساله مریض خویش دست نمی بردارند ولی چرا از فرزند مریض خویش دست بردار می شوند؟ این چرا تا حال پاسخ اکادمیک نیافته است.

صالح می‌افزاید؛ جوانان شش حوزه حاضر شده اند که بصورت رضا کار با تیم شش و نیم همکاری نمایند. بنابراین، ازین روحیه وطن دوستانه شان سپاس می نماییم و همچنان قرار است که طی بیست و چهار ساعت آینده یک لایحه کاری برای رضاکاران ترتیب دهیم و ازین جوانان با احساس در تحکیم نظم شهری به عنوان رضا کار شاروالی، مبارزه علیه جرایم یعنی رضاکار با ریاست مبارزه با جرایم جنایی، تحکیم نظم ترافیک یعنی رضاکار با گزمه های ترافیک با بازوبند های خاص استفاده نماییم.

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که حمایت و رضایت مردم از جلسات شش و نیم صبح برای تطبیق میثاق امنیتی در بیست و چهار ساعت گذشته ۸۵.۵ درصد – رکیک گویی نیم درصد  و نظریات انتقادی ۱۴ درصد بوده است.

مردم از قوماندانی امنیه کابل سپاس نموده اند که اکنون با نظم بیشتر کار می نمایند. وی می‌گوید که من نیز با مردم همصدا شده و از زحمات شان در سطوح مختلف ابراز قدردانی و سپاس می نمایم.

صالح همچنان می‌گوید: در عین حال قرار است که الی دو روز دیگر رکیک گویان را نیز تشهیر منفی نماییم . یعنی با تحقیقاتی که صورت گرفته است آنها را با شجره شان به معرفی بگیریم و به مردم بگوییم که این ها از کجا آب میخورند.

این درحالی است که امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری براساس هدایت رییس جمهور غنی، مسوولیت رسیده‌گی به مسایل امنیتی کابل را از روز شنبه(26، میزان) بدینسو برای مدتی نامعلوم بر دوش گرفته است.

مردم از فرزند معتاد می‌گذرند اما از گوساله مریض نه!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد