مرکز-صحی-طی-سال-جاری-در-سراسر-کشور-ایجاد-خواهد-شد

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که بر اساس برنامه جدید این وزارت تا پایان سال جاری نزدیک به ۴۰۰ مرکز صحی در سراسر کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز؛ داکتر فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه امروزسه شنبه (۲ جوزا) در نشست خبری به رسانه ها  گفت حدود ۴۰ در صد مردم کشور به مراکز صحی دسترسی معیاری ندارند.
وزیر صحت عامه تصریح کرد، این وزارت به منظور افزایش دسترسی معیاری مردم به مراکز صحی برنامه‌ای را روی دست گرفته که بر اساس آن تا پایان سال جاری به تعداد 400 مرکز صحی در سراسر کشور ایجاد خواهد شد.
فیروز تاکید می کند هم اکنون حدود2 هزار و400 مرکز صحی در سراسر کشور فعالیت دارند که میانگین فاصله دسترسی 60 درصد شهروندان به این مراکز یک ساعت (نزدیک به 5 کیلومتر) و میانگین فاصله دسترسی برای 40 درصد دیگر شهروندان بیش از دو ساعت است.
وزیر صحت عامه خاطر نشان ساخت که با ایجاد مراکز صحی جدید در سال جاری، میزان دسترسی معیاری شهروندان (یک ساعت تا مرکز صحی) 10 درصد افزایش خواهد یافت.
آقای فیروزالدین فیروزاظهار داشت که افزایش مرگ و میر مادران نگران کننده است که از هر یکصد هزار مادر به صورت میانگین یک هزار و 200 مادر هنگام ولادت جان خود را از دست می دهند.
او همچنان اضافه نمود در سال 2010 میلادی از هر یکصد هزار مادر 370 مادر هنگام ولادت جان خود را از دست می داد.
وزیر این وزارت گفت: برای بالا بودن آمار مرگ و میر مادران این وزارت در سال های اخیر برنامه خدمات صحی ویژه برای مادران را نیز روی دست گرفته است.
وی خاطر نشان ساخت که بر اساس این برنامه وزارت صحت تا اواخر سال جاری، تمام مراکز صحی در کشور یک یا چند قابله استخدام خواهد شد.

 

400مرکز صحی طی سال جاری در سراسر کشور ایجاد خواهد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد