مسافر-از-مسیر-کابل-بامیان-ربوده-شدند

مقام های محلی ولایت میدان وردک، خبر داده اند که در دو روز اخیر حدود ۲۵ مسافر در مسیر راه کابل-بامیان از سوی طالبان مسلح ربوده شدند.

به گزارش افغان خبر: مسئولان محلی ولایت میدان وردک به رسانه ها گفتند که 25مسافر از مسیر شاهراه کابل-بامیان توسط طالبان مسلح ربوده شدند.

عبدالرحمان منگل سخنگوی والی میدان وردک تصریح کرده که تا اکنون از سرنوشت افراد ربوده شده اطلاعی در دست نیست و تنها 5 تن از این افراد با میانجی‌گری مردم حل و بزرگان از چنگ آنها آزاد گردیدند.

بر اساس معلومات مقام های محلی شام گذشته نیز دو تن از ولسوالی بهسود این ولایت ناپدید شده اند.

باشنده‌گان میدان‌وردک با انتقاد از حکومت می‌گویند که از سه ماه به این‌سو وضعیت امنیتی در مسیر کابل ـ بامیان و کابل ـ کندهار «به شدت» بحرانی است، اما نهادهای امنیتی و مسؤولان تاکنون کمترین توجهی برای تأمین امنیت این مسیرها نکرده اند.

پیش از این شماری از نمایندگان مردم مناطق مرکزی در مجلس نیز از ربوده شدن و آزار و اذیت مسافرین در مسیر شاهراه کابل-بامیان و راه های ولایت غور ابراز نگرانی کردند.

نمایندگان تصریح کرده بودند که حکومت برای رهایی ربوده شدگان هیچ اقدامی نکرده و از وضعیت آنها خبری ندارند، در حالی که مخالفان مسلح در بدل رهایی آنها پول هنگفتی را خواستار شده اند.

اما روز گذشته جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع بیان کرده که به زودی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور برای امن ساختن این شاهراه ها عملیات نظامی را راه اندازی میکنند.

25مسافر از مسیر کابل-بامیان ربوده شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد