مشاور-پیشین-عبدالله-در-ولایت-سمنگان-فعالیت-مسلحانه-می-کند

منابع از ولایت سمنگان گزارش می دهند که مشاور پیشین ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی با حفظ روابط دوستانه با عبدالله و عطا محمد نور، در برخی از ولسوالی های این ولایت دست به فعالیت مسلحانه زده و مردم را مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

به گزارش افغان نیوز: راز محمد عضوی شورای ولایتی سمنگان، امروز سه شنبه (۲۵سرطان) در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز با ابراز نگرانی از وضعیت بد امنیتی در برخی از ولسوالی های این ولایت، گفت که اکنون 40 در صد از ولسوالی ها تحت تصرف گروه تروریستی طالبان قرار دارد.

راز محمد افزود: غیر از مرکز ولایت سمنگان که از امنیت خوبی برخوردار است، سایر ولسوالی ها از امنیت نسبی برخوردار می باشد؛ زیرا ضمن فعالیت گروه تروریستی طالبان، افراد مسلح غیر مسوول نیز به آزار و اذیت مردم می پردازند.

محمد هاشم سروری عضو دیگری شورای ولایتی سمنگان با تایید این ناامنی ها اضافه کرد که جنگجویان گروه طالبان برای اکمالات شان از هر موتر ذغال سنگ به مبلغ 25 هزار افغانی می گیرند.

وی تصریح نمود که اگر رانندگان این موتر ها از پرداخت این مبلغ پول سرباز زنند، از  مسیر راه به گیروگان گرفته شده و  در جاهای نامعلوم انتقال داده می شوند. به باور وی، سکوکت حکومت نشان دهنده این است که مقامات دولتی نیز در این پروسه دست دارند.

آقای سروری می گوید که هرچند ما تلاش کردیم از طریق رسانه ها و کنفرانس های مطبوعاتی، جلوی این کار گرفته شود؛ اما این ادعا ها هنوز از سوی حکومت های محلی و مرکزی مورد بررسی قرار نگرفته است.

سروری ضمن تایید سخنان اقای راز محمد گفت که در پهلوی گروه تروریستی طالبان افراد مسلح غیر مسوول نیز در این ولایت فعالیت دارند که چندی پیش، یک گروه آنان از سوی نیروهای امنیتی باز داشت شد.

در همین حال، یک منبعی که نخواست نامی از وی گرفته شود، گفت که گروه افراد مسلح غیر مسوول تحت رهبری سناتور محمد آصف که قبلا به حیث مشاور ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی کار می کرد، فعالیت مسالحانه انجام می دهد.

 وی ضمن اشاره به مناسبات خوبی او با عبدالله عبدالله، گفت که او چندین قتل انجام داده و حالا در یک قریه به فاصله ۳ کیلومتر از قومندانی امنیه و مقام امنیت با ۷۰ نفر مسلح فعالیت می کند و خودش به صورت مستقیم از پروژه های انکشافی باج گیری می گیرد و مردم محل را مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

منبع مدعی است که این سناتور با داکتر عبدالله عبدالله مناسبات خوبی دارد و از سوی او تمویل می شود و اکنون در داخل شهر هیتگ به گونه آزادهانه فعالیت می کند و هیچ کس جرات شکایت از وی را ندارد.

به گفته منبع: هرچند دولت یک بار اقدام به دستگیری این مشاور سابق ریاست اجراییه کرده بود، اما بنابر دلایل نامعلوم عملیات متوقف شد.

صفت الله سمنگانی عضو دیگری شورای ولایتی سمنگان با تایید این خبر، می گوید: سناتور محمد آصف عظیمی ابتدا کاندید شورای ولایتی بود اما موفق نشد و بعدا به حیث مشاور رییس اجراییه تعیین گردید. در دور دوم ضمن اینکه در شورای ولایتی رای نیاورد، از ریاست اجراییه نیز برکنار گردید.

سمنگانی افزود که هرچند این شخص تحت پیگرد نیروهای پولیس و امنیت ملی قرار دارد اما متاسفانه نیروهای امنیتی هنوز موفق به دستگری وی نشده اند.

او می گوید که هرچند این شخص به صورت آشکارا از سوی ریاست اجراییه و مقامات دولتی حمایت نمی گردد، اما تا حالا ده ها جنایت را مرتکب شده است.

از سوی هم، محمد پذیر بسیج ضمن تایید روابط دوستانه ای آن با عبدالله و عطا محمد نور، گفت که گزارش ها از داخل شهر ولایت سمنگان می رسانند که این شخص با طالبان همکاری دارد و حتی بعضی گزارش ها حاکی از آن است که این شخص با نیرهای امنیتی نیز همکار می باشد.

این درحالی است که امید میثم، سخنگوی ریاست اجرییه حکومت وحدت ملی می گوید که این شخص یک زمانی به عنوان مشاور یاست اجراییه کار می کرد؛ اما اکنون در این سمت نیست و تنها روابط دوستانه با داکتر عبدالله عبدالله دارد؛ اما آقای عبدالله به هیچ صورت از قانون شکنی حمایت نمی کند.

مشاور پیشین عبدالله در ولایت سمنگان فعالیت مسلحانه می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد