مظاهره-باشندگان-غور-به-خشونت-کشیده-شد

شمار از کارگران و مستحقین ولایت غور به دلیل عدم رسیدگی به خواست‌های شان پس از اعتراض خیابانی، با دخالت نیروهای امنیتی مواجه شدند.

به گزارش افغان نیوز: این کارگران و مستحقین ولایت غور امروز شنبه (20، ثور) دروازه های این ولایت را به دلیل آنچه عدم رسیدگی به مشکلات شان بیان کردند، بستند. بعد از این اقدام، نیروهای امنیتی وارد عمل شده و معترضین با آنها درگیر شدند.

عارف عابر، سخنگوی والی غور با تایید خشونت ناشی از این رویداد به رسانه‌ها گفته است که نزدیک به سه هزار عریضه از سوی مستحقین به ولایت غور رسیده و قرار بود که در فرصت مناسب و با پیدا کردن یک دونر مشخص، به این مشکلات رسیدگی شود.

وی افزود که متاسفانه این افراد در یک اقدام عجولانه، صبح امروز دروازه های ولایت را بسته و با سنگ و چوب دروازه و شیشه ها را شکسته و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

سخنگوی والی غور، کشته و زخمی شدن نیروهای امنیتی و معترضین را تائید کرده اما آمار دقیق در این رابطه بیان نکرده است.

شماری از معترضین نیز می گویند که مدت زیادی را برای رسیدگی به عرایض شان سپری کرده و هیچ اقدام و جواب قناعت بخش از سوی مقام های محلی ارائه نشده و دست به مظاهره زدند.

این درحالی است که قیود روزگردی در غور نزدیک به یک ماه عملی شد؛ اما از چهار روز به این طرف این قیودات شکسته شده است.

مقام‌های محلی غور می‌گویند که فهرست افراد نیازمند برای دریافت نان از طریق نانوانی‌ها تهیه شده است و به‌زودی روند توزیع نان خشک نیز آغاز می‌شود.

براساس آمارهای رسمی، تاکنون ۳۱ نفر در ولایت غور به ویروس کرونا مبتلا شده که از این میان تنها دو نفر بهبود یافته‌اند.

مظاهره باشندگان غور به خشونت کشیده شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد