معدن-سنگ-مرمر-ننگرهار-تحت-حاکمیت-طالبان-قرار-دارد

معدن سنگ مرمر سفید ننگرهار تحت حاکمیت طالبان قرار دارد و این گروه بخاطر استخراج این معدن توسط شرکت ها از آنان باج می گیرند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: ذبیح الله زمری عضو شورای ولایتی ننگرهار به افغان نیوز خبر می دهد که استخراج غیرقانونی معدن سنگ مرمر و همچنان کشت و قاچاق تریاک و چرس از اهداف مهم طالبان در ننگرهار است که توانسته است این مناطق را در تصرف خود درآورند.

آقای زمری تصریح می کند که ولسوالی های خوگیانی و اچین از مناطق ناامن است که بیشترین استفاده های غیرقانونی از معدن و زمین های آن مخالفان سود می برند.

وی همچنان اظهار داشت هر شرکتی که بخواهد معدن سنگ مرمر ولسوالی خوگیانی ننگرهار را قرارداد کند چندین برابر پول بیشتر از دولت به طالبان پرداخت نمایند تا بتوانند سنگ این معدن را استخراج کنند.

این عضو شورای ولایتی ننگرهار می افزاید که ولسوالی خوگیانی کاملا در دست طالبان است و آنان بدون هیچ هراسی با خانواده هایشان در این ولسوالی زندگی می کنند.

او مبلغ عواید طالبان را از این معدن یادآور نشد اما تاکید کرد که طالبان در ننگرهار تمامی درآمدشان را از این معدن و کشت و قاچاق مواد مخدر تامین می کنند.

در همین حال عطاالله خوگیانی سخنگوی ولایت ننگرهار تسلط کامل طالبان به این ولسوالی را رد کرده خاطر نشان می سازد که طالبان نمی توانند علنی این معدن را استخراج نمایند

آقای خوگیانی علاوه کرد که تلاش های تروریستان برای زمینه سازی جهت استخراج معادن ننگرهار همواره بوده اما طالبان از بعضی فرصت ها جهت به دست آوردن عواید این معدن استفاده میکنند.

سخنگوی این ولایت تایید می کند در صورتی استخراج قانونی این معدن می تواند تاثیرات خوبی بر اوضاع اقتصادی کشور بگذارد.

وی به کارگیری قانونی معادن کشور را بزرگترین عامل محو بیکاری  جوانان عنوان کرد وگفت که ایجاد فابریکه ها و نیز اشتغالزایی یک بخش بزرگ از بیکاران را وابسته به این معادن است.

این درحالی است که افغانستان دارای معادن بسیاری از طلا، سنگ های قیمتی مختلف و گچ است که هنوز دولت نتوانسته از این معادن به صورت قانونی استفاده کند.

معدن سنگ مرمر ننگرهار تحت حاکمیت طالبان قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد