معلولین-و-معیوبین-از-موترداران-به-زور-پول-می-گیرند

رییس اتحادیه موترداران بابری افغانستان می‌گوید: افراد معلول و معیوب همانند پولیس‌های ترافیکی از موترداران در مسیر جاده‌ها و شاهراه‌ها، پول اخذ می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز: طلا محمد اتمانزی، رئیس اتحادیه موترداران بابری افغانستان در گفتگوی ویژه با خبرگزاری افغان نیوز گفت: بودجه معلولین و معیوبین از سوی مقامات دولتی حیف و میل می‌شود و این افراد در جاده‌ها به زور خود از موترداران پول غیر قانونی اخذ کرده که شکایت تعداد زیادی از موترداران را به همراه داشته است.

آقای اتمانزی گفت: معولین و معیوبین در مسیر جاده‌های داخل شهرها و بیرون شهری از موترداران پول اخذ می‌کنند و اگر این افراد پول نپردازند، لت و کوب کرده و به زور خود پول اخذ میکنند و دولت باید جلوی این افراد را بگیرند.

او افزود: موترداران چندین مورد از دست این افراد به دولت شکایت کرده اند اما تا هنوز هیچ گونه توجهی در این زمینه نشده است. اتمانزی تاکید کرد: به هیچ عنوان معلولین و معیوبین مستحق دریافت پول از موترداران نیستند و اگر موترداران به رضا خود به این افراد پول میدهند بحث جدا است.

رئیس اتحادیه موترداران گفت: معلولین و معیوبین همانند پولیس‌های ترافیکی در مسیر جاده‌ها ایستگاه ایجاد کرده اند و از موترداران پول اخذ می‌کنند.

آقای اتمانزی در رابطه به کاهش صادرات و واردات از طریق مرزهای پاکستان نیز گفت: پاکستان مشکلات زیاد سد راه تاجران و موترداران افغانستان ایجاد کردند و تاجران افغان میلیون‌ها دالر برای قانون شکنی پاکستان ضرور کرده اند.

او بیان داشت: کاهش صادرات و واردات از سوی مرز پاکستان سبب شده است که تاجران پاکستانی بیشتر از تاجران افغان ضرر کنند چرا که انها چندین برابر  بیشتر از تاجران‌ افغان به خاک افغانستان تجارت داشتند و دارند.

در حال حاضر اکثر کارخانه‌های پاکستانی تولیدی به دلیل نبود بازار مسدود اند و بازار اصلی محصولات پاکستان را افغانستان و کشورهای آسیا میانه شکل میدهند.

اتمانزی گفت: هفته گذشته پاکستان 80 موتر تاجران افغان را که حامل محصولات میوه تازه بود در مرز ایستاد کرده بود و این کشور  در تلاش است که تاجران افغانستان را متضرر سازند اما موفق نمیشوند چرا که افغانستان در حال حاضر چندین راه بدیل برای صادرات و واردات دارند.

او افزود: در حال حاضر افغانستان از طریق بندر چابهار ایران به بحر وصل است و این یک فرصت خوب برای تاجران افغانستان است.

رئیس اتحایده موترداران گفت: پاکستان به معاهدات ترانزیتی مانند هبتا پایبند نبوده  با اینکه معاهده هبتا در اکثر موارد به ضرر افغانستان بود اما از سوی پاکستان نقض شده است.

معلولین و معیوبین از موترداران به زور پول می گیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد