مقابله-با-داعش-به-کمک-شرکای-منطقه‌ای

سرپرست وزارت دفاع امریکا در کنفرانس مونیخ گفت؛ واشنگتن مقابله با داعش را به کمک شرکای منطقه‌ای از جمله افغانستان، تشدید خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع امریکا پس از نشستی کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که واشنگتن به شکست داعش در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان متعهد است اما به گفته مقامات، متحدان اروپایی نسبت به تعهد امریکا به این مساله تردید دارند.

وزیر دفاع موقت امریکا گفت: در حالی که حضور نیروهای امریکایی در شمال سوریه به پایان خود نزدیک می‌شود، امریکا با تشکیل ائتلاف به شکست قطعی داعش چه در خاورمیانه چه در نقاط دیگر متعهد می‌ماند.

شاناهان افزود، پیش‌بینی می‌کند که ائتلاف “بزرگ‌تر و قوی‌تری” برای مبارزه با داعش در سراسر جهان ایجاد شود.

وی ادامه داد: ما به پشت گرمی توانایی شرکای محل خود به مقابله با نیروهای باقی‌مانده از داعش ادامه خواهیم داد.

شاناهان می‌گوید واشنگتن برای مقابله با داعش قصد دارد مشارکت متحدان منطقه‌ای را تقویت کند و رویارویی با داعش را به خارج از عراق و سوریه نیز گسترش دهد.

شاناهان پس از دیدار با ۱۲ تن از همتایان خود در حاشیه نشست امنیتی مونیخ، از افغانستان، فیلیپین و کشورهای آفریقایی “منطقه ساحل” به عنوان شرکایی یاد کرد که توان مقابله با داعش را بالاتر خواهند برد. او تاکید کرد که امریکا پس از خروج از شمال شرقی سوریه، برای پیکار با داعش، روی شرکای منطقه‌ای خود حساب می‌کند.

مقابله با داعش به کمک شرکای منطقه‌ای

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد