مقامات-امنیتی-به-افراد-مسلح-غیر-مسوول-هشدار-دادند

شماری از مقامات امنیتی کشور اعلام کردند که نیروهای امنیتی و کشفی در برابر زورگویی افراد مسلح غیر مسوول هیچ گذشت و مراعاتی ندارند و با هر گونه رفتار های غیر قانونی برخورد جدی خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز: سید محمد روشن دل، قوماندان امنیه کابل امروز یک شنبه(12، حوت) در مراسمی تحت عنوان ” نشست پولیس با مردم” گفت که جرایم جنایی در شهر کابل نسبت به 6 سال گذشته کاهش یافته و صلاحیت نیروهای امنیتی نیز بیشتر شده است.

وی تصریح نمود؛ فساد اخلاقی که در کابل جریان دارد هنوز مستندی از آن به قوماندانی نرسیده تا به صورت جدی پیگیری شود اما جمع آوری بعضی از قیلیون خانه ها و مسدود شدن آنها در سالهای گذشته به منظور تامین امنیت سطح شهر بوده است.

وی می افزاید که نیروهای امنیتی و کشفی در برابر زورگویی افراد مسلح غیر مسوول هیچ گذشت و مراعاتی ندارند و با هر گونه بی قانونی ها برخورد جدی صورت می گیرد.

از سوی هم خوشحال سعادت، معین ارشد امنیتی وزارت داخله جرایم جنایی را خطر بزرگ تر و مهمتر از طالبان می داند و می گوید: ناامنی که در سطح شهر کابل جریان دارد به مراتب خطرناک تر از ناامنی است که طالبان به وجود می آورند.

معین ارشد وزارت امور داخله تاکید می کند؛ اعتراف می کنیم که معاش و امتیازات نیروهای امنیتی بسیار اندک اما وظیفه آنها برای تامین امنیت مردم سنگین می باشد.

آقای سعادت افزود که اقدامات جدی تر نسبت به سال گذشته جهت تامین امنیت مردم از سوی قوماندانی امنیه روی دست گرفته شده است تا مردم بتوانند به راحتی زندگی کنند.

در همین حال مسعود اندر، رئیس امنیت ملی کابل تامین امنیت شهری را بدون همکاری و مشوره های مردمی ناممکن دانسته و تامین امنیت در روز های محرم سال گذشته را نمونه ای خوبی همکاری مردم با نیروهای امنیتی کشور یاد آوری می کند.

آقای اندر اظهار داشت که ماهانه نشست های مشابه میان اراکین امنیتی و نمایندگان مردم جهت نقد و نظریات برای تامین امنیت بیشتر گرفته می شود.

رئیس امنیت ملی کابل خاطر نشان ساخت که چشم دید ما از نظریات و انتقادات مردمی بیشتر روی ناهماهنگی ارگان های امنیتی است که باعث ناامنی ها در شهر شده است.

احمد ضمیر گورا، رئیس معارف شهر کابل نیز تامین امنیت را بدون مشوره ها و نشست های مردمی ناممکن خواند  و نقش معارف را نیز در تامین امنیت ارزنده خواند.

آقای گورا یادآور شد که حدود یک هزار و 800 باب مکتب خصوصی، 35 هزار کارمند قراردادی و 1.2 میلیون شاگرد در سراسر کابل با 22 حوزه امنیتی کابل هماهنگی دارند تا در موقع ضرورت اقدام نمایند.

این مقامات امنیتی در حالی به این موضوعات اشاره دارند که طی یک ماه گذشته سال روان به تعداد 430 تن به جرم سرقت و بی بندباری از سطح شهر گرفتار شده اند.

مقامات امنیتی به افراد مسلح غیر مسوول هشدار دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد