مقامات-امنیتی-خطاب-به-طالبان-سلاح‌تان-را-به-زمین-بگذارید

مقامات امنیتی کشور به جنگجویان گروه طالبان هشدار دادند که سلاح‌تان را به زمین بگذارید و بى‌دلیل خود تان را نکشید، زیرا ارتش در تعقیب تان ادامه میدهد و تک تک تان را به دلیل جنایت محاکمه خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی که امروز شنبه( 4 جوزا) در مراسم معرفی فرمانده جدید قول‌اردوی عملیات خاص صحبت می‌کرد، گفت؛ گروه طالبان با تمام توانی که داشت و با استفاده از تروریستان خارجی نیز نتوانست یک نقطه در ساحه تحت کنترل خود تغییر بیاورد؛ در حالی که به گفته او، گروه طالبان در گذشته شهرها را سقوط داد و قتل عام، فاجعه‌ها، چور و غارت به راه انداخت.

اسدالله خالد با اشاره به سقوط برخی از پاسگاه‌های نیروهای امنیتی توسط گروه طالبان گفت که جنگ‌جویان این گروه هیچ‌گاهی نتوانسته‌اند این پاسگاه‌ها را حفظ کنند. به گفته او، نیروهای امنیتی پاسگاه‌های‌شان را به زودترین فرصت دوباره گرفته‌اند.

سرپرست وزارت دفاع ملی در این مراسم به نیروهای دفاعی کشور اطمینان داد که حفاظت و حمایت آن‌ها از اولویت‌های وزارت دفاع ملی است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد شد.

از جانب دیگر، فرید احمدی، فرمانده جدید قول‌اردوی عملیات خاص، در این مراسم گفت که برای تأمین امنیت و کاهش تلفات نیروهای امنیتی، عملیات‌های خاص افزایش خواهد یافت و نیروهای دفاعی کشورحالت تهاجمی خواهند گرفت.

 او در عین حال از گروه طالبان خواست که دست از جنگ و خشونت‌ها بردارد. فرید احمدی گفت: «به طالبان هشدار می‌دهم خود را بى‌دلیل نکشید، خود را معیوب نسازید، به خانواده‌های‌تان دل بسوزانید که بعد از شما بدبخت می‌شوند؛ سلاح‌تان را به زمین بگذارید.» آقای احمدی به گروه طالبان خاطرنشان کرد که ارتش در تعقیب آن‌ها است و این گروه را به دلیل «جنایت»‌شان محاکمه خواهد کرد.

فرمانده جدید قول‌اردوی عملیات خاص به «تروریستان» خارجی نیز هشدار داد و از آن‌ها خواست که افغانستان را ترک کنند، در غیر آن به گفته او، افغانستان به گورستان آن‌ها مبدل خواهد شد.

این درحالی است که حکومت افغانستان در آغاز سال جاری عملیاتی را زیر نام «خالد» اعلام کرد. به دنبال گروه طالبان عملیات‌شان را «الفتح» نامید. این‌گروه هدف از عملیات‌ الفتح را تشدید حمله‌ها بر مواضع نیروهای امنیتی افغان و همکاران بین‌المللی این نیروهای خوانده است.

مقامات امنیتی خطاب به طالبان: سلاح‌تان را به زمین بگذارید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد