مقامات-دشمنان-جرأت-حمله-برغزنی-را-ندارند

مقام‌های محلی ولایت غزنی و ارتش به دنبال نگرانی‌ها از احتمال حمله تروریستان بر شهر غزنی، با ابراز امیدواری به مردم اطمینان داده اند که اگر «دشمن جرأت هر تحرکی را کند پشیمان خواهد شد».

به گزارش افغان نیوز: وحیدالله کلیم‌زی، والی غزنی، فرید احمدی، فرمانده قول اردوی عملیات خاص ارتش، خلیل‌ اندرابی، فرمانده پولیس و محمدافضل ظفر، رییس امنیت ملی غزنی امروز سه‌شنبه(10، سرطان) در یک نشست خبری به مردم اطمینان دادند که تدابیر لازم امنیتی را روی دست گرفته‌اند.

دفتر والی غزنی گفته است که در این نشست خبری «شایعات حمله گروه‌های تروریستی» بر شهر غزنی تکذیب شده است.

وحیدلله کلیم‌زی در این نشست خبری گفته است که نیروهای امنیتی مستقر در غزنی با هم‌آهنگی مشترک تدابیر جدی امنیتی را روی دست دارند و «گروه‌های تروریستی» توانایی روبه‌رو شدن با آن‌ها را ندارند.

در خبرنامه دفتر والی غزنی از قول کلیم‌زی آمده است: «تمامی نیروهای امنیتی در غزنی به شمول قطعات احتیاطی با مورال بلند در حالت دفاع فعال قرار دارند و نیروهای کمکی نیز چند روز می‌شود به غزنی رسیده‌اند، در هر جایی که دشمن دست به تحرک بزند با سرعت تمام دفع خواهد شد.»

فرید احمدی نیز در این نشست خبری به مردم اطمینان داده است که نیروهای امنیتی تدابیر لازم را اتخاذ کرده و مردم در فضای آرام و با «فکر راحت» امور زنده‌گی‌شان را پیش‌ ببرند.

احمدی افزوده است که «دشمن» جز راه‌اندازی تبلیغات و مغشوش‌سازی اذهان عامه، توانایی رویارویی با نیروهای امنیتی را ندارند و «اگر جرات و اشتباه پلان تحرکات تروریستی را کنند با جواب دندان‌شکن نیروهای امنیتی افغان روبه‌رو خواهند شد».

رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی پنج روز در یادداشتی در صفحه‌ی فیس‌بوکش نوشت که «گروپ‌های تروریستی داخلی و خارجی» مختلف به شدت در حال اکمالات از راه پکتیکا و زابل از آن سوی خط دیورند هستند و احتمالاً برای حمله بزرگ بر شهر استراتژیک غزنی آماده‌گی می‌گیرند.

نبیل گفته است که رهبری و برنامه‌ریزی این حمله احتمالی را شاخه «شبه قاره هند القاعده» بر عهده دارد و رهبران مهم این شبکه در هفته‌های اخیر بین ولسوالی‌های خاک‌افغان زابل، ناوه‌ غزنی، خروار لوگر، ولسوالی‌های گیان، برمل و گومل پکتیکا و دره‌ی شوال وزیرستان در رفت‌وآمد بوده‌اند.

غزنی در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن است که در ماه میزان سال ۱۳۹۷ در پی حمله‌ی گروه طالبان تا مرز سقوط نزدیک شد. در پی این حمله گسترده طالبان از چند جناح بر مرکز ولایت غزنی، صدها خانواده در این ولایت متضرر شدند. در جریان این حمله، گروه طالبان شماری از دکان‌ها، مارکت‌ها و دفترهای دولتی را به آتش کشیدند.

مقامات: دشمنان جرأت حمله برغزنی را ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد