مقامات-ولایت-سمنگان-به-دنبال-تقویت-طالبان-هستند

شماری از اعضای شورای ولایتی سمنگان مدعی اند که در حکومت محلی این ولایت کسانی هستند که به مردم و دولت خیانت می کنند اما نمی خواهند طالبان نابود شوند.

به گزارش افغان نیوز: عوض بیک اوغلی عضو شورای ولایتی سمنگان، روز پنج شنبه( ۱۲، میزان) به خبرنگار افغان نیوز گفت که شماری از مقامات محلی این ولایت به احتمال زیاد با طالبان همکاری می کنند اما وی نامی از این مقامات نمی برد.

آقای اوغلی تاکید داشت؛ تمامی مردم سمنگان و خود این اشخاص می دانند که کدام یکی از این مقامات طرفداران رشد و توانمندی و نفوذ بیشتر طالبان هستند.

این عضو شورای ولایتی سمنگان افزود که بی توجهی به طرح های پیشنهادی شورای ولایتی برای نابودی طالبان، عدم عملیات بالای مخفی گاه های طالبان، حمایت نکردن خیزش های مردمی که با پولیس همکاری می کنند، نرفتن و خبر نگرفتن از سنگرهای امنیتی و هزاران موارد دیگر از جمله دلایلی است که همکاری مقامات محلی را با این گروه به اثبات می رساند.

وی یاد آوری شد که شب گذشته طالبان بر ۷ سنگر نیروهای امنیتی در ولسوالی دره صوف پایین حمله کردند و دو قوماندان به نام های حاجی مراد و عزت الله دوستم را با تمامی ۸ سرباز دیگر در سنگر بلغلی در قریه مقصود این ولایت کشتند.

وی علاوه کرد که طالبان مسلح تمامی مهمات از جمله راکت، پیکا و وسایط نقلیه نیروهای امنیتی را از این سنگرها با خود برده اند.

اوغلی همچنان می افزاید که مقامات محلی که با طالبان دست دارند خودشان می دانند که مردم از این خیانت آنها خبر دارند اما هیج اعتنا و ترسی ندارند.

این درحالی است که محمد صدیق عزیزی، سخنگوی والی سمنگان وضعیت امنیتی این ولایت را نسبت به سایر ولایات خوب ارزیابی می کند و می گوید که سمنگان از امنیتی خوبتری برخوردار می باشد.

آقای عزیزی در عین حال افزود که مردم سمنگان نگران وضعیت امنیتی نیستند، زیرا نیروی کافی برای تامین امنیت این ولایت در اختیار مردم قرار دارد.

سخنگوی والی سمنگان حادثه شب گذشته و حمله طالبان بر سنگر های نیروهای امنیتی را تایید کرد و گفت که در این رویداد ۱۰ تن کشته شدند.

وی از تدابیر امنیتی برای روز انتخابات نیز سخن گفته و می افزاید که اقدامات و آمادگی برای برگزاری انتخابات در تمامی مناطق ناامن سنجیده شده اما اینکه طالبان با چه شیوه ای حمله می کند، اطلاعی در دست نیست.

"گزارش از حبیبه حبیبی"

مقامات ولایت سمنگان به دنبال تقویت طالبان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد