طالبان-از-کاندیدان-مشخص-پارلمانی-حمایت-می-کنند

شماری از اعضای شورای ولایتی سمنگان تاکید می کنند که گروه طالبان تنها از این ولایت دو کاندیدای مستقل دارد که با حمایت آنان، تلاش می کند بر پارلمان افغانستان تسلط کامل داشته باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمدعوض بیگ اوغلی عضو شورای ولایتی سمنگان، روز پنچ شنبه( ۱۲، میزان) به خبرنگار افغان نیوز گفت که اطمینان دارم گروه طالبان از دو کاندیدا در این ولایت حمایت می کند اما نامی از این کاندیدان را بنا بردلایلی نمی توانم فاش کنم.

این عضو شورای ولایتی سمنگان تصریح نمود؛ سیستم بایومتریک که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات و دولت مرکزی برای شناسایی رای دهندگان در نظر گرفته شده است، در صورت آفلاین بودن آن مورد اعتماد مردم نخواهد بود.

آقای اوغلی می افزاید، با این که مردم از وجود این سیستم خوشبین اند و باورمند به شفافیت انتخابات هستند؛ اما اگر در ولایات تقلبی صورت نگیرد در مرکز کمیسیون مستقل انتخابات حتما به آرای مردم خیانت می شود.

وی همچنان اظهار داشت که کاندیدان همه مستقل نمی باشند و هر یک از سوی ارگان، احزاب های مختلف و افراد دولتی و محلی و حتی طالبان مورد حمایت قرار می گیرند و برای رسیدن به مجلس نمایندگان، از هر نیرنگی استفاده می شود.

این درحالی است که راز محمد یک تن از اعضای شورای ولایتی سمنگان نیز اشاره ای به تقلبات و حمایت ها از سوی طالبان و افراد درون حکومتی داشت اما گفت که از افشا کردن نام آنها ترس دارد.

این عضو شورای ولایتی می گوید؛ کسانی هستند که در سراسر کشور پروسه انتخابات را بدون تقلب و حمایت نمی گذارد اما وی به دلیل هراس از جان شان نمی توانند نام آنها را با رسانه ها شریک کند.

اما محمد صدیق عزیزی، سخنگوی والی سمنگان تاکید بر شفافیت برگزاری انتخابات دارد و می گوید که مردم نسبت به انتخابات امسال باورمند و اعتماد بیشتر دارند.

اقای عزیزی تاکید می کند که سیستم بایومتریک، یک فناوری تازه در پروسه انتخابات می باشد که می تواند بیش از هر انتخابات دیگر افغانستان شفافیت را به وجود آورد.

در همین حال قاضی نقیب الله تاتار عضو دیگر شورای ولایتی سمنگان اضافه کرد که با آمدن سیستم بابومتریک، هیچ گونه نگرانی برای مردم و اعضای شورای بخاطر پروسه انتخابات وجود ندارد.

"گزارش از حبیبه حبیبی"

طالبان از کاندیدان مشخص پارلمانی حمایت می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد