ولایت-سرپل-در-محاصره-طالبان-قرار-دارد

شماری از مسوولان ولایت سرپل با ابراز نگرانی می گویند؛ بی توجهی حکومت مرکزی، تبعیض قومی و تنش ها میان احزاب سیاسی باعث شده که این ولایت توسط طالبان مسلح محاصره و در آستانۀ سقوط قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: شماری از اعضای شورای ولایتی و باشندگان ولایت سرپل روز سه شنبه( ۲۷، قوس) به خبرنگار افغان نیوز گفتند که بعد از سقوط ولسوالی میزاولنگ، هیچ گونه عملیات پاکسازی و بازپس گیری در این ولایت صورت نگرفته و طالبان در بسیاری از نقاط این ولایت روز به روز پیشروی شان بیشتر می شود.

محمد آصف صادقی عضو شورای ولایتی سرپل با بیان این مطلب تصریح نمود که مرکز این ولایت، ولسوالی های سانچارک، سوزمه قلعه، صیاد، بلخاب و گوسفندی در محاصره طالبان و یا هم در آستانه سقوط قرار دارد.

آقای صادقی افزود که طالبان امسال در این ولایت متقاوت از سال های گذشته می باشند؛ زیرا آنان روحیه و توانایی مبارزه علیه نیروهای امنیتی را پیدا کرده و توانسته اند با استفاده از کشمش های داخلی و شناخت نقاط ضعف نیروهای امنیتی، زمینه پیشروی و عملیات گسترده تری شان فراهم نمایند.

این عضو شورای ولایتی سرپل اضافه می کند که تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در دفاتر دولتی و شاهراه ها مستقر هستند اما عملیات بزرگ پاکسازی و جنگ های رو در رو  با طالبان را نمی توان موفق پیش بینی کرد.

وی همچنان یادآور می شود که نیروهای امنیتی ضمن عدم امکانات با کمبود تجهیزات و نیز فرسودگی سلاح های جنگی نیز مواجه اند که نمی توانند با این امکانات در برابر طالبان  که با سلاح های پیشرفته مجهز هستند، مقابله کنند.

او با ابراز نگرانی از وضعیت بد ولایت سرپل گفت؛ این ولایت دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و اکنون ۷۰ درصد خاک آن در تصرف طالبان قرار دارد.

صادقی با این که نامی از اجزاب نمی برد اما تاکید می کند که نمایندگی های احزاب حاضر در سرپل هر یک به نفع حزب خودش کار می کنند و هیچ گونه عدالت اجتماعی در این ولایت در نظر گرفته نمی شود.

محمد آصف صادقی اظهار داشت که نیروهای امنیتی موجود در سرپل از سوی احزاب اداره و فرماندهی می شوند و ناامنی به نفع احزاب رقم میخورد.

از سوی هم ذبیح الله امانی، سخنگوی والی سرپل با رد این اتهام ها می گوید که نمایندگی های احزاب همانند سایر ولایات در این ولایت نیز وجود دارد اما هیچ یکی از احزاب نمی توانند از منافع ملی به نفع شان استفاده کنند.

آقای امانی علاوه می کند که مشکل ناامنی در سرپل نگران کننده است و شاهراه سرپل- جوزجان از مدت ها به این سود به روی رفت و آمد مردم مسدود می باشد.

سخنگوی والی سرپل اضافه می کند که تقاضاها برای فرستادن نیرو و نیز اکمال آنها از حکومت مرکزی صورت گرفته اما هنوز وعده های فرستادن نیرو عملی نشده است.

وی از حکومت مرکزی می خواهد تا هر چه زودتر نیروهای کافی برای عملیات پاکسازی مناطق از دست رفتۀ این ولایت بفرستد.

                                          گزارش "حبیبه حبیبی"

ولایت سرپل در محاصره طالبان قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد