ممانعت-گروه-داعش-از-تطبیق-واکسین-بیماری-فلج-کودکان

مسؤولان ریاست صحت جوزجان می گویند، گروه داعش در ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپۀ این ولایت مانع تطبیق واکسین بیماری فلج کودکان شده‌ است.

به گزارش افغان نیوز: گروه داعش در دو ولسوالی جوزجان، مانع تطبیق واکسین بیماری فلج کودکان شده است. دکتر فریدون حبیب، رییس صحت جوزجان می‌گوید که در این دور قرار است 170 هزار کودک زیر 5 سال واکسین شوند، اما به علت جلوگیری گروه داعش از واکسین بیماری فلج کودکان در ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپه، حدود 25 هزار کودک از واکسین باز خواهند ماند.

به گفتۀ او، داعش در این ولسوالی‌ها حدود دو هفته پیش مقداری واکسین بیماری فلج کودکان را که به مراکز درمانی عرضه می‌شدند، نیز به آتش کشیده‌اند.

اما لطف‌الله عزیزی، والی جوزجان می‌گوید، تلاش دارند که با پادرمیانی بزرگان قوم این مشکل را حل کنند تا 25 هزار کودک در این ولسوالی‌ها واکسین شوند.

از سوی دیگر یک منبع محلی در جوزجان که نخواست نامش فاش شود می‌گوید که روز گذشته نیز گروه داعش یک مقدار واکسین و داروهایی را که قرار بود به قوش‌تپه منتقل شوند، در منطقۀ چقمه‌چقور این ولسوالی به آتش‌کشیده و برخی تجهیزات صحی را با خود برده‌اند.

شماری از باشنده‌گان و فعالان مدنی جوزجان با ابراز نگرانی از عدم تطبیق واکسین بیماری فلج کودکان در بخش‌هایی زیر ادارۀ گروه داعش، از گروه‌های درگیر می‌خواهند که با سرنوشت کودکان این ولایت بازی نکنند و اجازه دهند تا تمامی کودکان واکسین شوند.

ممانعت گروه داعش از تطبیق واکسین بیماری فلج کودکان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد