منظوری-۱۰-مورد-تدارکاتی-به-ارزش-بیش-از-۵۳۳-میلیون-افغانی

در جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی به ریاست محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری کشور ۱۱ مورد تدارکاتی مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه ۱۰ مورد آن به ارزش بیش از ۵۳۳ میلیون افغانی پس از بحث و بررسی از سوی این کمیسیون منظور گردید.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در قصر دلگشا ارگ، دائر گردید.

موارد منظور شده در این جلسه قرار ذیل می باشند:

–  قرارداد پروژه انکشاف شهرهای افغانستان، مطالعات امکان سنجی و دیزاین برای پروژه‌های دارای اولویت شهری برای ۵ شهر بزرگ (هرات، کندهار، خوست، ننگرهار و مزارشریف) مربوط وزارت شهرسازی و اراضی. همچنان به وزارت شهرسازی و اراضی وظیفه سپرده شد تا به شمول ولایت بامیان چند شهر دیگر کشور را نیز بررسی نماید.

قرارداد پروژه تأمین آب آشامیدنی ساحه تخته پل مزار شریف ولایت بلخ مشروط بر بررسی تفاوت قیمت‌های ارائه شده و افزایش تضمین از داوطلب پیشنهادی.

علاوه بر آن درخواست منظوری تجدید صلاحیت‌های پولی تصدی سمنت غوری به ۱۰ میلیون افغانی در بخش خریداری پرچون مورد تائید کمیسیون واقع گردید.

همچنان، وزارت دفاع ملی درخواست منظوری فسخ قرارداد تدارک ۳۸۷ قلم ادویه مالزمه طبی و رجنت‌های لابراتواری ضرورت قوماندانی صحیه ستر در ستیز را از کمیسیون تدارکات ملی نمود، که مورد تایید قرار گرفت.

از سوی هم، وزارت دفاع ملی درخواست هدایت در مورد توزیع گوشت مرغ را از کمیسیون تدارکات ملی نمود که در زمینه از سوی کمیسیون هدایات لازم صادر گردید.

در همین حال، گزارش فیصله مشاوریت حقوقی تدارکات به اساس فیصله کمیته فوق‌العاده پروژه‌های کلیدی زیربنایی پیرامون پروژه دیزاین و ساختمان کار باقی‌مانده پروژه مایکروهایدرال ۴ میگاوات پارنده پنجشیر مربوط وزارت انرژی و آب نیز مورد بررسی کمیسیون تدارکات ملی قرار گرفت که در نتیجه تصمیم بر آن شد تا با کمپنی اوکراینی تعدیل قرارداد صورت گرید تا توربین‌های مورد نیاز را تحت نظر وزارت مربوطه فراهم نماید و موضوع حقوقی قراردادی متعهد قبلی که به تعهدات خویش عمل ننموده تحت پیگرد عدلی و کمیته محرومیت قرار بگیرند.

از سوی هم طبق اجندا در این جلسه اعضای کمیسیون، گزارش تحقق هدایات فیصله‌های قبلی این کمیسیون را مورد بحث قرار دادند و در نتیجه مورد تایید قرار گرفت و شامل پروژه‌های ذیل می‌گردد:

تحقق فیصله در مورد درخواست منظوری تعدیل قرارداد پروژه اعمار شفاخانه ۳۵۰ بستر قندهار مربوط وزارت صحت عامه.

تحقق فیصله پیرامون درخوا ست هدایت در مورد تصحیح میعاد قرارداد پروژه سرک ولسوالی خواجه بهاوالدین ینگی قلعه به‌طول ۶.۲۸ کیلومتر سرک ماورای کوکچه ولایت تخار مربوط وزارت ترانسپورت.

در همین حال، اداره تدارکات ملی درخواست استفاده از قراردادهای چهارچوبی را در پروژه‌های دیزاین تفصیلی را (که بالاثر یافته‌های گزارش ارزیابی از قراردادهای وزارت ترانسپورت می‌باشد) به جلسه کمیسیون تدارکات ملی ارائه نمود که پس از بحث، بررسی و استماع جزئیات، کمیسیون استفاده از قراردادهای چهارچوبی برای دیزاین تفصیلی را منظور کرد و هدایت داد تا ادارات تا زمانیکه دیزاین تفصیلی نداشته باشند قراداد را عقد ننمایند.

منظوری ۱۰ مورد تدارکاتی به ارزش بیش از ۵۳۳ میلیون افغانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد