مهاجران-افغان-در-امریکا-نسل-کشی-هزاره‌ها-پایان-یابد

شماری از مهاجران افغان مقیم امریکا با تجمع اعتراضی در برابر کاخ سفید خواستار پایان نسل کشی هزاره‌ها و شیعیان در افغانستان شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ مهاجران افغان در امریکا با تجمع اعتراضی تاکید کردند که جامعه جهانی باید فراتر از محکومیت حملات علیه هزاره‌ها و شیعیان اقدام کند و امارت اسلامی را پاسخگو بسازند.

به گفته معترضان، هزاره‌ها و شیعیان در افغانستانی زیر حاکمیت امارت اسلامی در بدترین شرایط قرار دارند و جامعه جهانی و ایالات متحده باید گام‌های عملی را بردارند.

معترضان تاکید کرده اند که جهان باید نسل کشی هزاره‌ها را به رسمیت بشناسند.

این در حالی است که روز گذشته یک حمله‌ مرگبار بر مرکز آموزشی کاج در غرب کابل صورت گرفت که در آن ده‌ها دانش آموز کشته و زخمی شدند.

فرماندهی امنیه کابل تلفات این حمله را ۱۹ کشته و ۲۷ زخمی اعلام کرده‌اند اما؛ منابع مردمی و شاهدان عینی می‌گویند که تلفات به مراتب بیشتر از آماری است که از سوی فرماندهی امنیه کابل اعلام شده است.

به تازگی دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) شمار قربانیان حمله بر مرکز آموزشی کاج را 60 تن اعلام کرده است.

این حمله با واکنش‌های گسترده داخلی و خارجی مواجه شده است. شماری سازمان‌های بین‌المللی این حمله را ادامه‌ سیاست «نسل‌کشی» هزاره‌ها عنوان کرده و امارت اسلامی را ناتوان در حفظ جان و امنیت شهروندان افغانستان به ویژه هزاره‌ها دانستند.

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

مرکز آموزشی کاج در سال 1397 خورشیدی نیز هدف حمله انتحاری قرار گرفته بود. در آن زمان این مرکز آموزشی به نام موعد فعالیت می‌کرد. در آن حمله دست کم ۱۰۰ دانش‌آموز پسر و دختر کشته و زخمی شدند.

پیش از این مراکز آموزشی موعد، کوثر دانش، ممتاز مکتب سیدالشهدا و مکتب عبدالرحیم شهید هدف حمله انتحاری قرار گرفتند که در آن صدها دانش آموز کشته و زخمی شده‌اند.

مهاجران افغان در امریکا: نسل کشی هزاره‌ها پایان یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد