مسوول-روابط-خارجی-داعش-بازداشت-شد

ریاست استخابارت امارت اسلامی می‌گوید که مسوول روابط خارجی و مالی داعش در یک عملیات پیچیده بازداشت شده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ ریاست استخابارات امارت اسلامی امروز (چهارشنبه،  13 میزان) با نشر اعلامیه‌ای گفته که مسوول روابط خارجی و مالي گروه داعش بازداشت شده‌است.

در اعلامیه این ریاست آمده است که فرد بازداشت شده عبدالمالک فرزند محمدالدین بوده که به اسم مستعار «مالکی» فعالیت داشته است.

در اعلامیه آمده است: « کشورهای خارجی کمک‌های مالی را توسط این شخص به خوارج می فرستاد، نامبرده از کشور‌های اوکراین، آلمان و اسپانیا... پول برای خوارج جمع‌آوری نموده است».

طبق اعلامیه فرد بازداشت شده مسوولیت جلب و جذب گروه داعش را نیز به عهده داشته است که طی یک عملیات پیچیده توسط نیروهای استخبارات بازداشت شده است.

فرد بازداشت شده باشنده ولسوالی مانوگی ولایت کنر است و در اعترافات خود در ویدیویی منتشر شده می‌گوید: «فعالیت من این بود که برای داعش از کشورهای خارجی جلب و جذب کنم و کمک های مالی را به ویژه از کشورهای اوکراین، آلمان و اسپانیا جمع آوری می‌کردم».

او گفته که از اوکراین 15 هزار دالر، آلمان 5 هزار یورو و از اسپانیا 1 هزار و 500 یورو برای کمک به داعش جمع آوری کرده‌است.

او افزوده است که 15 نفر را از این سه کشور اروپایی به داعش جذب کرده که از آن میان یک تن شان به افغانستان آمده است.

ریاست استخبارات امارت اسلامی روز گذشته نیز گفت که یک عضو مهم داعش به نام معاویه به شمول دوهمکارش در ولسوالی شیگل ولایت کنر کشته شده‌است.

مسوول روابط خارجی داعش بازداشت شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد