یوناما-شمار-قربانیان-حمله-غرب-کابل-را-تن-اعلام-کرد

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) آمار قربانیان حمله بر مرکز آموزشی کاج، در غرب کابل را ۶۰ کشته و زخمی اعلام کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ یوناما شب گذشته (جمعه، 8 میزان) در برگه فیسبوک خود نوشته است: «بر اساس گزارش‌ها، بیش از 60 تن از زنان جوان اکثریت از جامعه شیعه هزاره افغانستان در حمله به مرکز آموزشی کابل کشته و زخمی گردیدند. عاملین این رویداد باید به عدالت سپرده شوند».

یوناما خواستار به عدالت کشاندن عاملان این رویداد شده و گفته است که امارت اسلامی باید متعهد به تضمین امنیت تمامی افغان‌ها باشد.

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان گفته است که آموزش باید عاری از تعصب و خشونت باشد.

این در حالی است که بامداد روز گذشته (جمعه، ۸ میزان) مرکز آموزشی کاج در دشت برچی شهر کابل هدف حمله‌ مهاجمان انتحاری قرار گرفت.

فرماندهی امنیه کابل تلفات این حمله را ۱۹ کشته و ۲۷ زخمی اعلام کرده‌اند اما؛ منابع مردمی و شاهدان عینی می‌گویند که تلفات به مراتب بیشتر از آماری است که از سوی فرماندهی امنیه کابل اعلام شده است.

مرکز آموزشی کاج در سال 1397 خورشیدی نیز هدف حمله انتحاری قرار گرفته بود. در آن زمان این مرکز آموزشی به نام موعد فعالیت می‌کرد. در آن حمله دست کم ۱۰۰ دانش‌آموز پسر و دختر کشته و زخمی شدند.

پیش از این مراکز آموزشی موعد، کوثر دانش، ممتاز مکتب سیدالشهدا و مکتب عبدالرحیم شهید هدف حمله انتحاری قرار گرفتند که در آن صدها دانش آموز کشته و زخمی شده‌اند.

یوناما شمار قربانیان حمله غرب کابل را 60 تن اعلام کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد