مکرون-رسمیت-شناخته-شدن-حکومت-طالبان-مشروط-است

رییس جمهور فرانسه می‌گوید که باید به طالبان پیام روشن رسانده شود که به رسیمت شناختن شدن حکومت آنان در سطح بین‌المللی مشروط است.

به گزارش افغان نیوز؛ امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسته این مطلب را امروز( سه‌شنبه، 13 میزان) در مصاحبه‌ای با رادیو«فرانس اینتر» ابراز کرده و گفته که نشست بعدی گروه جی ۲۰ یا بیست قدرت اقتصادی جهان باید پیام واضحی را به حکومت به رهبری طالبان در افغانستان بفرستد که برای به رسمیت شناخته شدن ازسوی جامعه بین‌المللی برخی شرط‌هایی است که باید آن‌ها را برآورده کنند.

مکرون تصریح کرد که امریکایی‌ها، اروپایی‌ها، چین، روسیه، قدرت‌های بزرگ افریقایی، آسیا پاسفیک و امریکایی لاتین همه باید متحدانه شروطی را برای به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان مطرح کنند.

رییس جمهور فرانسه بیان کرده که به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان ازسوی جامعه بین‌الملل باید بهایی داشته باشد که در آن مساوات برای زنان، اجازه دادن به فعالیت‌های بشردوستانه خارجی و همکاری نکردن با گروه‌های هراس‌افگن اسلامگرا شامل اند.

آقای مکرون در مورد نشست سران گروه جی ۲۰ که در اواخر ماه جاری در روم پایتخت ایتالیا برگزار می‌شود، گفت که در این نشست در مورد افغانستان بحث خواهد شد.

او افزوده که این شرایط نه تنها باید ازسوی قدرت‌های غربی برای طالبان مطرح شود بلکه از سوی قدرت‌های منطقه‌یی نیز باید قابل قبول باشد.

این در حالی است که طالبان به تاریخ 24 اسد پس از فرار اشرف غنی و دولت پیشین بر کابل تسلط پیدا کرد و اعضای کابینه شان را علام کرد. اما؛ تا کنون حکومت آنان از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.  

مکرون: رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان مشروط است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد