نگرانی-دیدبان-حقوق-بشر-از-فروپاشی-اقتصاد-و-سیستم-بانکی-افغانستان

دیده بان حقوق بشر می‌گوید که کشورهای کمک کننده، سازمان ملل متحد و موسسات مالی بین‌المللی باید به گونه فوری به اقتصاد فروپاشیده و سیستم بانکی ور شکسته افغانستان رسیدگی کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ دیدبان حقوق بشر روز گذشته( پنج‌شنبه، 20 عقرب) در بیانیه گفته است که کشورهای کمک‌کننده، سازمان ملل متحد و موسسات مالی بین‌المللی باید به گونه‌ای فوری به اقتصاد فروپاشیده و سیستم بانکی ورشکسته افغانستان رسیدگی کنند تا از قحطی گسترده در این کشور جلوگیری شود.

این سازمان گفته‌است که وضعیت اقتصادی افغانستان با تحریم‌‌های وضع شده بر دولت طالبان توسط سازمان ملل و امریکا و عدم معاملات مستقیم موسسات بین‌المللی بانکی با بانک مرکزی افغانستان، بیشتر از پیش خراب‌تر شده است.

به گفته دیدبان حقوق بشر، عدم معاملات موسسات بین‌المللی بانکی با بانک مرکزی افغانستان باعث افزایش مشکلات نقدینگی و کمبود ارز شده است.

این سازمان از دولت‌ها، سازمان ملل، بانک جهانی و طالبان خواسته که برای رسیدن به توافقی تلاش کنند تا بانک مرکزی افغانستان به سیستم بانکی بین‌المللی دسترسی داشته باشد.

این در حالی است که سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی از بدتر شدن وضعیت اقتصادی مردم  افغانستان و افزایش گرسنگی در کشور هشدارهای متعدد داده اند.

نگرانی دیدبان حقوق بشر از فروپاشی اقتصاد و سیستم بانکی افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد