مک‌کنزی-احتمال-دارد-نیروهای-امریکایی-به-افغانستان-بازگردند

فرمانده پیشین فرماندهی مرکزی ارتش امریکا یا سنتکام، به تاز‌گی گفته است که احتمال دارد نیروهای ایالات متحده به افغانستان بازگردند.

به گزارش افغان نیوز؛ فرانک کنت مک‌کنزی، فرمانده پیشین فرماندهی مرکزی ارتش امریکا گفته که برخلاف تضمین‌های زبانی مقام‌های امارت اسلامی مبنی بر جلوگیری از گسترش افراط‌گرایی در افغانستان، این کشور به مکانی امن سازمان‌های هراس‌افگنانه مانند القاعده و داعش تبدیل شده است.

مک‌کنزی افزوده است: «به نظر من این مطابق با منافع بلندمدت ایالات متحده است که اجازه ندهد مرکزهای افراط‌گرایی خشونت‌آمیز در افغانستان رشد و گسترش یابد و من به این باورم که زیر حاکمیت امارت اسلامی، احتمالاً این اتفاق خواهد افتاد».

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که او تابستان گذشته به جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده هشدار داده بود که در صورت عقب‌نشینی کامل امریکا، دولت افغانستان سقوط می‌کند.

کشته‌شدن ایمن ‌الظواهری، رهبر شبکه القاعده، توسط یک هواپیمای بی‌سرنشین امریکایی در کابل، نگرانی‌ها در مورد حضور هراس افگنان از جمله گروه را در افغانستان بیشتر کرده است.

اما؛ ذبیح‌الله مجاهد چند روز پیش گفت که کشورهای منطقه از جمله نباید نگرانی از حضور داعش داشته باشد زیرا؛ این گروه در افغانستان سرکوب شده است.

مک‌کنزی: احتمال دارد نیروهای امریکایی به افغانستان بازگردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد