ناتو-طالبان-در-میدان-جنگ-برنده-نمی‌شوند

سرمنشی ناتو ضمن اعلام حمایت از آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی یک‌بار دیگر تأکید کرد که طالبان باید این را بدانند که در میدان جنگ هرگز برنده نخواهند شد.

به گزارش افغان نیوز: ینس ستولتنبرگ، سرمنشی ناتو دیروز سه شنبه(26، حمل) قبل از آغاز جلسه وزیران دفاع در یک صحبت ویدیویی اظهاراتی در مورد افغانستان داشته و از طالبان خواست، آتش‌بس کنند.

ینس ستولتنبرگ می‌گوید که جنگ به افغان‌های ملکی سخت آسیب می‌رساند و به همین سبب باید طالبان آتش‌بس کنند. به‌گفته وی گفت‌وگو یگانه راه حل جنگ افغانستان است.

سرمنشی ناتو گفت که از آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی حمایت می‌کند و از هیئت برگزیده‌ی حکومت افغانستان برای مذاکرات استقبال کرد.

ولی در کنار این اظهارات، سرمنشی ناتو یک‌بار دیگر تأکید کرد که طالبان باید این را بدانند که در میدان جنگ هرگز برنده نخواهند شد.

وی گفت: ناتو به تعهدات خود با افغانستان ادامه خواهد داد. این تعهد را توسط مأموریت حمایت قاطع و آموزش و پرورش قوای افغان عملی می‌کنیم تا طالبان بدانند که هیچ‌گاه از طریق جنگ در میدان برنده نمی‌شوند و باید گرد میز مذاکره نشسته و مصالحه‌ای واقعی کنند.

در همین حال، جنرال سکات میلر فرمانده نیروهای حمایت قاطع «ناتو» و زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا در امور صلح افغانستان نیز روز گذشته با لوی درستیز اردوی پاکستان در مورد پرسه صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرده اند.

قرار است وزیران دفاع کشورهای ناتو امروز چهارشنبه(27، حمل) در یک کنفرانس ویدیویی روی مسایل مهم جهانی صحبت کنند.

ناتو: طالبان در میدان جنگ برنده نمی‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد