ناتو؛-تلفات-غیرنظامیان-در-حملات-هوایی-هلمند-را-بررسی-میکند

روز گذشته گزارش های مبنی بر تلفات بیش از ۲۰ غیر نظامی در حملات هوایی ناتو در ولایت هملند به نشر رسید که سخنگوی فرمانده حمایت قاطع در افغانستان گفته این ادعا را بررسی میکند.

به گزارش افغان خبر: در روز های اخیر جنگ در ولسوالی سنگین ولایت هلمند جریان دارد و روز گذشته نیورهای آمریکایی در این منطقه حملات هوایی انجام داده اند که 26فرد ملکی در این حملات جان باخته اند.

چارلز کلیولند سخنگوی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، در این خصوص اعلام کرد: در هفته‌های اخیر، ولسوالی سنگین و اطراف آن در جنگ قرار دارد و نیروهای آمریکایی برای پشتیبانی و دفاع نیروهای افغان حملات هوایی انجام دادند. باتوجه به ادعاها در مورد تلفات غیرنظامیان، ما این مسئله را بررسی خواهیم کرد که آیا فرد غیرنظامی در عملیات‌های ما کشته یا زخمی شده‌اند یا خیر.

وی افزوده که تاکنون هیچ شواهدی در مورد تلفات غیر نظامیان در هلمند به دست آنها قرار ندارد و تنها طالبان این ادعا را به زبان آورده است.

اما کریم اتل رئیس شورای ولایتی هلمند تلفات غیر نظامیان را در ولسوالی سنگین این ولایت تایید کرده است.

نیروهای خارجی مستقر در افغانستان اولین باری نیست به تلفات غیر نظامیان در جریان عملیات شان متهم میشوند، بلکه پیش از این نیز در چندین ولایت مرتکب تلفات غیر نظامیان گردیده اند.

ناتو؛ تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی هلمند را بررسی میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد