نخستین-جلسۀ-کمیسیون-عالی-مبارزه-علیه-مواد-مخدر-تدویر-یافت

نخستین جلسۀ کمیسیون عالی مبارزه علیه مواد مخدر و مسکرات تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در ارگ دایر گردید.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری نوشته شده است که در این جلسه در خصوص پلان ها، برنامه ها و استراتیژی حکومت در راستای مبارزه علیه مواد مخدر و مسکرات، بحث صورت گرفت.

رئیس جمهور غنی ایجاد کمیسیون عالی مبارزه علیه مواد مخدر و مسکرات را یک اقدام مهم خوانده، گفت: در دیدارهای که در جریان گفتمان ملی با مردم کابل داشتم، تمام آنان بدون استثنا، ترویج مواد مخدر و مسکرات و افزایش معتادین را بحیث چالش های عمده با من شریک ساختند.

وی افزود که بر اساس آمار و ارقام ارائه شده از سوی وزارت صحت عامه، اعتیاد به مواد مخدر و مسکرات چالش عمده است که باید به گونه لازم در برابر آن مبارزه صورت گیرد و یک برنامۀ سرتاسری مبارزه علیه مواد مخدر ترتیب گردد.

رئیس جمهور غنی تاکید کرد: هر برنامۀ که در راستای محو پدیدۀ شوم مواد مخدر نیاز باشد، روی دست گرفته و اقدامات عملی انجام شود.

وی گفت که تمام نهادهای دولتی به شمول وزارت های معارف، تحصیلات عالی، صحت عامه، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و اطلاعات و فرهنگ، برنامه ها و پلان های خود را در راستای مبارزه علیه مواد مخدر گسترش دهند و وزارت های زراعت، آبیاری و مالداری، انکشاف دهات و صنعت و تجارت روی زنجیرۀ ارزش و معیشت بدیل کار نمایند.

آقای غنی بر افزایش نقش ارگان های امنیتی و دفاعی در راستای جلوگیری از کشت و قاچاق مواد مخدر تاکید ورزید و گفت که ادارۀ مستقل ارگان های محل با والیان و مردم در این زمینه مشترک کار نمایند.

غنی خاطرنشان کرد که با سازمان های بین المللی به ویژه پولیس انترپول و دفتر مبارزه علیه مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد کار شود تا مبارزه علیه این پدیده بیشتر بسیج گردد.

محمد اشرف غنی همچنان گفت که حکومت افغانستان باید تشخیص و تحلیل واضح از چگونگی کشت، پروسس، قاچاق و مصرف مواد مخدر داشته باشد. همچنان ظرفیت عملیات های نظامی بخاطر از بین بردن مواد مخدر، بالا برود و شبکه های بزرگ آن متلاشی شود.

غنی تصریح کرد که وزارت امور داخله تمرکز خویش را روی حاکمیت قانون بیشتر سازد و سیستم های امنیتی میدان های هوایی کشور باید تقویت شوند.

رئیس جمهور گفت که نقش هر ادارۀ حکومتی در استراتیژی ملی مبارزه علیه مواد مخدر به گونه واضح تثبیت گردد و با کشورهای منطقه و جهان در راستای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و دستگیری قاچاقبران، همکاری بیشتر صورت گیرد.

نخستین جلسۀ کمیسیون عالی مبارزه علیه مواد مخدر تدویر یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد