نزدیک-به-خبرنگار-محلی-غور-به-ایران-فرار-کردند

مسوولان رسانه‌های محلی غور گفته است که ۲۷ خبرنگار این ولایت به ایران رفته و هنوز از سرنوشت ۲۱ تن آنان اطلاعات دقیق ندارند.

به گزارش افغان نیوز؛ رادیو آزادی از قول مسوولان رسانه‌های محلی غور گزارش داده است که 27 خبرنگار شاغل در این رسانه‌ها به ایران رفته و از سرنوشت 14 مرد و پنج زن خبرنگار و کارمند رسانه‌ای شان اطلاعات دقیق ندارند.

رادیو آزادی گزارش داده است که در پی افزایش تهدیدهای طالبان علیه خبرنگاران، شماری زیادی از آنان به‌ گونه‌ای غیر قانونی و قاچاقی به ایران سفر کرده‌اند.

گل احمد، خبرنگار رادیو محلی صدای عدالت در افغانستان، با اشاره به این تهدیدها گفته است که از ترس طالبان از راه قاچاق به کشور ایران پناه برده است. این خبرنگار تاکید کرده است که به عفو عمومی طالبان باور ندارد و اگر او به دست آنها بیفتد، او را «از بین می‌برند».

بااین همه، پس از به خشونت کشیدن اعتراضات زنان در کابل و شماری از ولایت‌های افغانستان همچنان لت و کوب خبرنگاران روزنامه اطلاعات روز توسط طالبان سازمان ملل متحد به تاریخ 19 سنبله از طالبان خواست تا اعمال زور و خشونت فزاینده علیه معترضان و تعقیب و بازداشت خودسرانه روزنامه‌نگاران را متوقف کنند.

نزدیک به 30 خبرنگار محلی غور به ایران فرار کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد