نزدیک-به-هزار-پولیس-به-اتهام-قضایای-جرمی-بازداشت-شدند

مسوولان وزارت امور داخله می‌گویند که در یک سال گذشته، ۹۹۴ تن از منسوبان پولیس به اتهام قضایای جرمی بازداشت شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالله مختار، معین تامیناتی وزارت داخله امروز (پنج‌شنبه، ۱۲ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که در یک سال گذشته، ۵۸۱ پرونده خشونت علیه زنان و کودکان در این وزارت رسیده که به تمامی آنها رسیدگی صورت گرفته.

مختار افزود که پولیس سرحدی وزارت امور داخله در یک سال گذشته،۶۹۶ تن را به اتهام ۳۸۶ قضیه مختلف، ا‌ز میدان‌های هوایی کشور بازداشت کرده است.

او تصریح کرد که در یک سال گذشته برای مالکان ۳۲۵ هزار وسایط نقلیه ستیکر (اسناد موقت) توزیع و وسایط آنان را ثبت سیستم کرده است.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله نیز گفت که این وزارت در یک سال گذشته به‌منظور مبارزه با مواد مخدر، ۵ هزار و ۲۸۹ عملیات را اندازی کرده‌است.

قانع افزود که در یک سال گذشته این وزارت، ۴۲ هزار و ۸۸۸ تن معتاد به مواد مخدر را برای درمان از سراسر کشور جمع‌آوری کرده است.

به گفته او، در یک سال گذشته تیم تخنیکی و مسلکی وزارت داخله ۳ هزار و ۳۱۵ عراده واسطه نظامی و ۲ هزار و ۳۶۱ میل سلاح مختلف‌النوع را ترمیم و آماده استفاده کرده است.

قانع تصریح کرده که وزارت داخله کشور در یک سال گذشته، ۱۱ هزار و ۶۴۰ میل سلاح سبک و سنگین، هزار و ۱۷ حلقه ماین و ۱۲۵ عراده واسطه نظامی کشف و به دست آورده است.

مسوولان وزارت داخله گفته‌اند که با درنظرداشت نیازمندی‌های مردم ولسوالی غورماچ که پیش از این مربوط ولایت فاریاب می‌شد، در تشکیل اداری ولایت بادغیس مدغم شده است.

آنان افزودند که حدود اربعه ۲۷ ولسوالی که قبلاً منظور شده بود، مشخص گردیده و در آینده نزدیک ۴۰ ولسوالی جدید در ولایات مختلف کشور ایجاد خواهد شد.

مسوولان این وزارت گفته‌اند در یک سال گذشته ۷۱۰ هزار و ۴۰۵ پاسپورت توزیع شده است.

آنان تصریح کردند که وزارت امور داخله، ۹۸ درصد بودجه خود را به مصرف رسانده است.

به گفته آنان پولیس مسلکی و تعلیم‌دیده نیاز جامعه است که وزارت امور داخله در این زمینه گام‌های سازنده‌ای برداشته است.

 

 

نزدیک به هزار پولیس به اتهام قضایای جرمی بازداشت شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد