نظامیان-پیشین-شایعه-پیوستن-به-داعش-برای-ترور-ماست

نظامیان حکومت پیشین با ارسال نامه‌ای سرگشاده به رسانه‌ها، پیوستن‌شان به گروه داعش را رد کرده و آن را توطئه‌ای برای ترور نیروهای امنیتی پیشین خوانده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ افسران و کارمندان پیشین ریاست عمومی امنیت ملی در نامه‌ای سرگشاده عنوانی رسانه‌ها گفته‌اند که در کنار مواجهه با وضعیت بد اقتصادی، از سوی نیروهای طالبان ردیابی و کشته می‌شوند.

این کارمندان از سازمان‌های مبارزه علیه تروریسم جهانی، سازمان‌های حقوق بشری و دیگر سازمان‌های بین‌المللی، به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته‌اند که حساب‌شان را با حکومت سرپرست طالبان یک‌طرفه کنند زیرا؛ در غیر آن«کشتار جمعی و جنایت فجیع» در برابر این نیروها انجام خواهد شد.

آنان ادعای پیوستن نظامیان پیشین به گروه داعش را دروغ خوانده‌اند و آن را بخشی از «پلان خصمانه دشمن» برای از بین بردن‌ این افراد دانسته‌اند.

این کارمندان در این نامه گفته‌اند که خواهان افغانستان باثبات هستند اما؛ هشدار داده‌اند که اگر به خواست و حقوق بشری‌شان از سوی جامعه جهانی و طالبان توجه نشود، برای زنده‌ ماندن به هرکاری دست خواهند زذ و در یک چنین شرایطی«خطرات و مسایل غیرقابل پیش‌بینی» اتفاق خواهد افتاد.

این در حالی است که هفته گذشته گزارش‌های مبنی بر پیوستن نظامیان پیشین به گروه داعش در رسانه‌های خارجی و داخلی به نشر رسیده بود اما؛ طالبان پیوستن نظامیان پیشین به گروه داعش را رد کردند.

نظامیان پیشین: شایعه پیوستن به داعش برای ترور ماست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد