نگرانی-از-افزایش-سقوط-پوسته-ها-در-میدان-وردک

شماری از مسوولان ولایت میدان وردک ضمن نگرانی از حضور داعشیان و طالبان در برخی از مناطق این ولایت می گویند که سقوط پوسته ها و عقب نشینی نیروهای امنیتی در این ولایت همه روزه افزایش می یابد.

به گزارش افغان نیوز: خوانی سلطانی عضو شورا ولایتی میدان وردک، امروز چهار شنبه(30، اسد) در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز اظهارداشت که ناامنی در تمام مناطق بجز مرکز این ولایت به اوج اش رسیده است. اکنون جنگجویان گروه طالبان در بسیاری از ولسوالی های این ولایت فعالیت گسترده دارند.

به گفته وی؛ روز قبل یک پوسته امنیتی از سوی طالبان سقوط داده شد که در نتیجه ی آن، 6 تن از نیروهای امنیتی کشته شدند.

آقای سلطانی، قوماندان امنیه این ولایت را یک شخص بی کفایت، خودخواه و بی خیال خوانده می گوید؛ با وجودی که تمام ولسوالی ها زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارد، اما قوماندان امنیته این ولایت تمام پوسته های امنیتی را که در جلریز علیه جنگجویان طالب ایجاد شده بودند، جمع آوری نموده است.

این عضو شورای ولایتی میدان وردک می افزاید: قبلا شماری از جنگجویان گروه طالبان به رهبری شخصی بنام "حمزه" که به عنوان والی این ولایت تعیین شده بوده، فعالیت می کردند؛ اما در این اواخیر وی در یک حمله هوای که از سوی نیروهای امنیتی راه اندازی شده بود، کشته شده است.

سلطانی حضور داعش را جدی ندانسته اما تصریح نمود که گروه طالبان در میدان وردک از سوی ولایت های ناامن و هم سرحد همچون ننگرهار، لوگر و جلال آباد تمویل مالی می گردد.

در همین حال، احمد جعفری عضو دیگری شورای ولایتی میدان وردک ضمن تایید این ناامنی ها می گوید که بجز مرکز این ولایت دیگر تمام ولسوالی ها تحت تصرف طالبان می باشد. اکنون ولسوالی های چک، سید آباد ، جلریز، نرخ و شاهراه نمبر۱ این ولایت زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارند.

وی با رد سخنان آقای سلطانی در مورد عدم حضور داعش در این ولایت، می گوید که با وجود حضور گسترده ای طالبان در میدان وردک، جنگجویان گروه داعش نیز در برخی از مناطق فعالیت دارند و تهدید جدی برای دولت و مردم محسوب می شوند. زیرا داعشیان به منظور جلب و جذب باشندگان این ولایت به صفوف شان، تبلیغات به راه انداخته اند و از میان مردم سربازگیری می کنند.

این درحالی است که روز گذشته، رئیس جمهور غنی خطاب به نیروهای امنیتی و دفاعی گفت که تا برقراری صلح، با تمام قوت با هر نوع تهدید مبارزه کنید.

نگرانی از افزایش سقوط پوسته ها در میدان وردک

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد