نگرانی-از-بی-توجهی-قوماندان-امنیه-ولایت-هلمند

شماری از منابع محلی با ابراز نگرانی از بی توجهی قوماندان امنیه ولایت هلمند می گویند که در نتیجه کم‌کاری های وی، دستکم ۲۰ تن از نیروهای امنیتی به شهادت رسیده اند.

به گزارش افغان نیوز: بشیر احمد شاکر، عضوی شورای ولایتی هلمند امروز شنبه(28، ثور) در پیوند به وضعیت امنیتی گفت که هرچند فعالیت طالبان در ولسوالی چروکی هلمند نسبت به سال گذشته کاهش یافته اما ولسوالی های شمال این ولایت از سوی طالبان سقوط نموده و دولت برای باز پس گیری آن مناطق توانایی اش را از دست داده است.

احمد شاکر اضافه کرد که شب گذشته در نتیجه حملات هوایی در هلمند، دست کم هشت تن از نیروهای امنیتی کشته و یک تعداد شان زخم برداشتند.

شاکری تاکید کرد که فرمانده جدید این ولایت به اسم حسام الدین هلمندی به دلیل احساساتی بودن و عدم اجرایی مسوولیت، موضوعات برزگ را کنار گذاشته و به تعصبات قومی ولسانی دامن میزند، بنابراین اگر وضعیت چنین ادامه پیدا کند، ما کنترل کامل این ولایت را از دست خواهیم داد.

وی، دلیل این نا امنی ها را عدم تجهیزات کافی، کم کاری و ضعف رهبری یک فرمانده امنیه بی تجربه که جدیدا استخدام شد است، می داند و می گوید که در نتیجه بی کفایتی قوماندانی امنیه اخیرا 19 تن از نیروهای امنیتی شهید شدند.

آقای شاکر با ابراز نگرانی گفت که سیستم معارف نیز در برخی از ولسوالی های این ولایت وجود ندارد و تمام نصاب درسی و استخدام معلمین از سوی گروه طالبان صورت می گیرد؛ اما معاش این معلمین از سوی دولت پرداخته می شود.

وی همچنان گفت؛ ما از 17 سال به این سو همواره از دخالت طالبان در امور معارف شکایت کرده ایم اما از طرف حکومت هیچ اقدامی صورت نگرفته است. درحالی که طالبان بجای مضامین اساسی( مثلثات، فزیک، ریاضی، کمیا) مضامین شرعی و آموزش قرآن را بر شاگردان تحمیل می کنند.

نگرانی از بی توجهی قوماندان امنیه ولایت هلمند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد