نگرانی-از-رفتار-خشونت‌آمیز-نیروهای-امنیتی-با-خبرنگاران

حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان اعلام نموده که با توجه به وضعیت حاکم در ولایت‌های بدخشان، تخار، قندز و بغلان، شکایت‌هایی از رفتار خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی با خبرنگاران مخابره شده است.

به گزارش افغان نیوز: حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان(نی) امروز دو شنبه(5، حوت) با نشر اعلامیه گفته است که شکایت‌هایی در این ولایت ها از خشن‌تر شدن رفتار نیروهای امنیتی با خبرنگاران وجود دارد و به نظر نی، رفتار نیروهای امنیتی در مراکز این شهرها نگران کننده به نظر می‌رسد.

دفتر نی در این اعلامیه‌ از نهادهای امنیتی؛ وزارت داخله، وزارت دفاع ملی و ریاست عمومی امنیت ملی  خواسته است که به افراد زیر دست شان هدایت دهند تا اگر در مواردی دچار رفتار غیرحرفه‌ای شده باشند، آن‌را اصلاح کنند.

نی بر این باور است که "عمل‌کرد نیروهای امنیتی با شهروندان به ویژه با خبرنگاران، نباید تابع وضعیت سیاسی باشد"، و اگر رفتار این نیروها نیازمند تغییر باشد، این تغییر باید مثبت و کاملا غیرسیاسی باشد.

این درحالی است که نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، با مخالفت عبدالله عبدالله، رقیب اصلی رییس جمهور غنی مواجه شده است. آقای عبدالله در سه روز گذشته برای ولایت‌های سرپل و جوزجان والی جدید تعیین و معرفی نموده و والی برحال پنجشیر نیز از عبدالله حمایت کرده است. همچنان تیم ثبات و همگرایی گفته است که در روزهای آینده برای شماری دیگر از ولایات نیز والی معرفی خواهد شد.

نگرانی از رفتار خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی با خبرنگاران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد