نگرانی-از-مراکز-جلب-و-جذب-گروه-داعش-در-ولایت-سرپل

برخی از اعضای شورای ولایتی سرپل با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی ولایت های شمال افغانستان می گویند که در این اواخر، گروه داعش در ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل، از میان مردم نیروی جدید جذب می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: محمد نور رحمانی، عضو شورای ولایتی سرپل امروز یکشنبه( ۲۵، عقرب ) در یک تماس تلفنی به خبرنگار افغان نیوز گفت که جنگجویان گروه داعش در ولسوالی کوهستانات افزایش یافته و در حال سرباز گیری و آموزش دهی هستند و هرازگاهی فعالیت های هراس افگنی انجام می دهند.

آقای رحمانی بیان کرد، ولسوالی های کوهستانات و سوزمه قلعه به صورت کامل توسط گروه طالبان اداره می شود اما در این اواخر گروه تروریستی داعش نیز در بخش های این ولسوالی حضور یافته است.  او گفت: و لسوالی های صیاد، سانچارک، ۹۰ درصد شان به دست طالبان است و ولسوالی های گوسفندی و بلخاب زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار دارد.

این عضو شورای ولایتی سرپل از حکومت مرکزی خواست تا پیش از رسیدن فصل سرما، عملیات وسیع و گسترده را بالای لانه های دشمن راه اندازی کند؛ در غیر آن صورت این گروه در حال افزایش است و همچنان انتظار می رود که ولسوالی های بلخاب و گوسفندی سقوط نماید.

به گفته آقای رحمانی، تمام ولسوالی های که توسط این گروه اداره می شود، کوکنار کشت شده و یگانه راه تمویل و تجهیز این گروه از طریق کشت مواد مخدر و جمع آوری عشر و زکات است. او گفت: این گروه از تروبین برق که در روستای جرغان ولسوالی کوهستانات قرار دارد، ماهانه ۴ میلیون افغانی مالیه می گیرد. در همین حال، از موترهای باربری که از بنادر آقینه، جوزجان و سرپل رفت و آمد می کنند، حدود ۱۰ الی ۳۰ هزار افغانی باج می گیرند.

از سوی هم، سید الله دانش، عضو دیگر شورای ولایتی سرپل می گوید، ولسوالی های سانچارک، سوزمه قلعه، صیاد و گوسفندی زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار دارد، اگر حکومت مرکزی در امر سرکوب این گروه توجه جدی نکند؛ ناامنی بیشتر از این افزایش خواهد یافت.

وی گفت: وضعیت امنیتی در ولایت سرپل و ولایات شمالی نگرانی های زیادی در این اواخر به وجود آورده است و اگر حکومت مرکزی توجه جدی نکند، این ولایات یکی پس از دیگری سقوط خواهند کرد.

در همین حال، ذبیح الله امانی، سخنگوی والی سرپل از عملیات تحت نام خالد ۲۱۶ در مربوطات مرکز ولایت سرپل خبر داده و می گوید که در نتیجه این عملیات تاکنون بیشتر از ۲۰ هراس افگن کشته و ۵۰ حلقه ماین کشف و چهار مرکز طالبان نیز تخریب شده است.

وی افزود: در حال حاضر ولسوالی های صیاد، گوسفندی و سوزمه قلعه زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار دارد و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در تلاش هستند تا عملیات شان را در این مناطق گسترش دهند.

ولایت سرپل در شمال کشور از جمله ولایت های نسبتا ناامن به حساب می آید که گروه طالبان در آن فعالیت گسترده دارد. پیش از این نیز گزارش های از فعالیت گروه تروریستی داعش و جابجایی خانواده های اعضای این گروه تروریستی در ولسوالی کوهستانات این ولایت وجود داشت.

نگرانی از مراکز جلب و جذب گروه داعش در ولایت سرپل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد