نگرانی-از-وضعیت-بد-امنیتی-در-هلمند

مقام های محلی در ولایت هلمند می گویند که ولسوالی های گرمسیر٬ خانشین٬ موسی قلعه٬ دیشو٬ نادعلی، ناوه و سنگی این ولایت زیر تهدیدات بلند امنیتی قراردارند.

به گزارش افغان نیوز: راضیه بلوچ، عضو شورای ولایتی هلمند، روز سه شنبه (۱جوزا) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ از میان ۱۴ولسوالی" گرمسیر٬خانشین٬موسی قلعه٬دیشو٬نادعلی٬ناوه٬سنگی" تنها یک ولسوالی آن از امنیت نسبی برخوردار می باشد، 13 ولسوالی دیگر زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارند.

وی حضور گروه های تروریستی را در هلنمد تائید کرده و می افزاید که طالبان و داعش در ولسوالی سنگین این ولایت مصروف جلب وجذب نیروی نظامی می باشند و مردم به دلیل ناامنی به مرکز شهر بیجا شده اند.

بانو بلوچ افزود؛ عملیات های که از سوی دولت در این ولایت صورت می گیرد موفق نبوده، زیرا در جریان آن نیروهای امنیتی بیشتر کشته می شوند.

وی همچنان تاکید داشت؛ کمک های که از طرف نهاد های بشردوستانه صورت می گیرد، توسط رئیس مهاجرین و برخی زورمندان دیگر به کسانی توزیع میشوند که مستحق آن نیستند.

هلمند در جنوب کشور از ناامن‌ترین ولایت‌های افغانستان محسوب می شود که گروه های مختلف تروریسی در اکثر ولسوالی های آن فعالیت گسترده دارند.

نگرانی از وضعیت بد امنیتی در هلمند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد