نگرانی-شدید-نمایندگان-مجلس-از-وضعیت-بد-امنیتی-در-کشور

نمایندگان مجلس با ابراز نگرانی از وضعیت بد امنیتی در اکثر ولایت های کشور می گویند که یگانه راه بیرون رفت از بحران کنونی، برگزاری انتخابات می باشد.

به گزارش افغان نیوز: لالی حمید زی، عضو مجلس نمایندگان، امروز دوشنبه(25، سرطان) گفت که باید بالای ارگان های امنیتی فشار وارد شود تا هر روز شاهد کشته شدن سربازان در نقاط مختلف این کشور نباشیم؛ وضعیت امنیتی با گذشت هر روز بد تر می شود، زیرا حکومت برای بیرون رفت از این وضعیت هیچ گونه برنامه ای روی دست ندارد.

منور شاه بهادری عضو دیگر از مجلس نمایندگان در همین مورد گفت: حکومت باید طرح های خوب و معقولی را آماده سازد تا زمینه صلح بیشتر فراهم شود و از تهدیدات امنیتی بیرون شویم. به باور وی؛ برگزاری انتخابات یگانه راهی است که افغانستان را از این وضعیت نجات می دهد.

چمن شاه اعتمادی، نماینده مردم غزنی در پارلمان گفت: وضعیت امنیتی غزنی با گذشت هر روز خراب تر میشود و ولسوالی های هزاره نشین تحت محاصره قرار میگرند و راه های منتهی به ولسوالی های هزاره نشین مسدود میشود؛ اما حکومت هیچ توجه به این موارد ندارد.

وی افزود؛ باید از جامعه جهانی سوال شود که از وضعیت سربازان این کشور خبر دارند یا نه که معاش اکثر شان پرداخت نشده است.

از سوی هم شکیبا هاشمی گفت: مردم افغانستان از صحبت های ریس جمهور حمایت می کنند و تنها راه بیرون رفت از مشکلات کنونی را برگزاری انتخابات می پندارند؛ درحالیکه اکثر مناطق این کشور تحت کنترول مخالفین می باشد و برگزاری انتخابات در چنین شرایط مشکل است.

فوزیه کوفی می گوید: در حال حاضر کشور در حالت خراب قرار دارد و هر روز ناامنی افزایش پیدا می کند، اما رهبران حکومت وحدت ملی اولویت را در نظر نمی گیرند.

بانو کوفی تاکید داشت که مسوولین امنیتی بیشترین سفر را به کشور های خارجی می کنند، درحالیکه از ولایت های کشور شان که تحت تصرف مخالفان می باشد، هیج خبر ندارند.

رمضان بشردوست گفت که ما باعث قتل سربازان کشور شده ایم، زیرا به وزیر داخله بیکاره، وزیر دفاع بیکاره و رئیس امنیت ملی که هیچ کار برای بهبود امنیت نمی توانند انجام دهند، رای دادیم.

این درحالی است که حکومت در پی گفتگوهای صلح با گروه طالبان بوده و تلاش دارد با روش های مختلف افراد این گروه را به میزان مذاکره بکشاند.

نگرانی شدید نمایندگان مجلس از وضعیت بد امنیتی در کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد