نگرانی-مردم-از-حضور-طالبان-در-شهر-گردیز-پکتیا

شماری از مسوولان ولایت پکتیا از فعالیت گسترده ای طالبان در برخی از مناطق این ولایت خبر داده و می گویند که مردم روحیه خوب و امیدبخشی ندارند و هر لحظه شهر گردیز را در معرض سقوط می بینند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله حسرت، سخنگوی والی پکتیا، روز شنبه( ۱۰، سنبله) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ شهر گردیز و سید کرم از ناامن ترین مناطق این ولایت می باشد که طالبان نسبت به سایر گروه های مخالف به صورت عینی فعالیت های گسترده دارند.

آقای حسرت تصریح می کند که تمامی گروه های تروریستی به دلیل هم مرزی پکتیا با پاکستان، به راحتی می توانند وارد این ولایت شوند و عملیات شان را انجام دهند.

سخنگوی ولایت پکتیا می افزاید؛ ولسوالی دندپتان نزدیک به سه و نیم سال در تصرف طالبان بود اما با عملیاتی که نیروهای امنیتی چند روز قبل انجام دادند توانستند این ولسوالی را از دست طالبان بگیرند و اکنون دندپتان زیر حاکمیت نیروهای امنیتی می باشد.

وی همچنان یادآور می شود که ولسوالی زرمت نیز از جمله مناطق ناامن پکتیا است که عملیات خاص قوای هوایی که جمعه شب بر طالبان حمله کردند، تلفات سنگینی بر این گروه وارد گردید.

این مسوول محلی پکتیا علاوه کرد؛ در جریان عملیاتی که در زرمت صورت گرفت ۳۳ طالب مسلح کشته و ۲۲ تن دیگر شان زخم برداشتند و همچنان در ولسوالی سید کرم ده طالب دیگر نیز کشته شدند.

در همین حال باشندگان و اعضای شورای ولایتی پکتیا از غفلت وظیفوی مسوولان شاکی اند و می گویند که ولایت پکتیا نیروهای امنیتی کافی در اختیار دارد اما به دلیل بی کفایتی و غفلت وظیفه ای مسوولان مربوطه، همواره با ناامنی روبرو بوده است.

الله میرخان بهرام زوی عضو شورای ولایتی پکیتا تاکید می کند که طالبان در این ولایت از سوی پاکستان حمایت و در نزدیکی های مرکز جابجا شده اند. بنابراین مردم روحیه خوب و امیدبخشی ندارند و هر لحظه شهر گردیز را در معرض سقوط می ببینند.

وی علاوه نمود؛ مردم این ولایت به دلیل فساد و عدم هماهنگی میان مسوولان حکومت نیز ناراض هستند و هیچ دلگرمی برای خدمت به کشور را ندارند.

این درحالی است که برخی از باشندگان ولایت پکتیا می گویند؛ طالبان توانسته اند تعدادی از بزرگ راه های این ولایت را به روی ترافیک مسدود و جلو رفت و آمد های مردم را بگیرند. "حبیبه حبیبی"

نگرانی مردم از حضور طالبان در شهر گردیز پکتیا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد