نگرانی-نمایندگان-مجلس-از-وضعیت-بد-امنیتی-در-ولایات

شماری از نمایندگان مجلس از وضعیت بد امنیتی در ولایت های نیمروز و پکتیا خبر می دهند و می گویند؛ در صورت عدم رسیدگی، شاهد فاجعه ای خواهیم بود که حکومنت جمع کرده نتواند.

به گزارش افغان نیوز: فریده حمیدی، عضو مجلس نمایندگان، امروز شنبه(30، سرطان) گفت: اگر حکومت به وضعیت امنیتی ولایت نیمروز توجه جدی نکند، فاجعه بزرگ در این ولایت رخ خواهد داد که حکومت جمع کرده نتواند؛ زیرا از یک طرف مردم از چند روز به این طرف دست به اعتراض زده اند و از سوی دیگر دشمنان مسلح دولت در نیمروز میخواهند نیروهای امنیتی را تضعیف کنند، بنابراین برای پیشگیری از بحران باید امکانات در اختیار نیروهای امنیتی قرار گیرد.

نادرخان کتوازی عضو دیگری مجلس نمایندگان گفت: پکتیا یک ولایت سرحدی با پاکستان می باشد و ضعیت امنیتی در این ولایت به اندازۀ خراب است که هر روز جوانان مردم کشته می شوند.

از سوی هم شکریه پیکان عضور دیگر مجلس نمایندگان گفت: تظاهرات حق مردم است و ترکتباران افغانستان دستکم از 19 روز به این طرف علیه حکومت اعتراض دارند و تا هنوز نه تنها توجه به صدای این مردم صورت نگرفته است، بلکه با فیر جواب آنان داده میشود. بنابراین اگر به زود ترین فرصت این مسائل حل نگردد، مردم تا آخرین قطره خون شان در برابر حکومت ایستادگی خواهند کرد.

وی افزود؛ طیاره خارجی را رفته در ولایت قندز بمباران می کند و چندین نفر از شهروندان کشور را به قتل می رساند، اما حکومت هیچ گونه واکنشی از خود نشان نمی دهد.

ناامنی ها ناشی از اعتراض گستردۀ هوادران حزب جنبش ملی افغانستان درحالی مطرح می شود که فردا یک شنبه(31، سرطان) جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری از ترکیه وارد کابل می شود.

نگرانی نمایندگان مجلس از وضعیت بد امنیتی در ولایات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد