نگرانی-ها-از-فعالیت-گسترده-طالبان-در-ولایت-زابل

شماری از مسوولان ولایت زابل می گویند که پس از ختم آتش بس سه روزه، فعالیت طالبان در این ولایت افزایش یافته و هر از گاهی بر پوسته های امنیتی حمله می کنند.

به گزارش افغان نیوز: حاجی هاشیم عضو شورای ولایتی زابل، روز دوشنبه( ا اسد) به خبرنگار افغان نیوز گفت که طالبان بعد از عید سعید فطر در این ولایت، فعالیت هایی را انجام می دهند که از یک سوی مخالفت با دولت بوده و از سوی دیگر سبب جلب اعتماد مردم شده است.

وی تصریح کرد؛ ناامنی ها در ولسوالی های شهرصفا، ارغنداب و خاک افغان ولایت زابل از یک ماه به این سو شدت گرفته و همواره نیروهای امنیتی مورد هدف طالبان قرار می گیرند.

در همین حال گل اسلام سیال، سخنگوی ولایت زابل به افغان نیوز گفت: از دو سال به این سو حضور طالبان بیشتر از داعش در این ولایت به چشم می خورد که فعالیت های ضد دولتی انجام می دهند.

آقای سیال یادآور می شود که ولسوالی خاک افغان به صورت کامل در دست طالبان است و همچنان ولسوالی های شمال ذو، میزان، اتغر ارغنداب درمعرض تهدید بلند امنیتی قرار دارند.

وی می افزاید که شب گذشته شماری از جنگجویان گروه طالبان از ولایت های قندهار، غزنی و پکتیکا به زابل آمدند و ولسوالی اتغر را سقوط داده اند اما صبح امروز با آمدن نیروهای تازه نفس امنیتی عقب زده شده و از این ولسوالی فرار کرده اند.

این درحالی است که رهبران گروه طالبان پس از ختم آتش بس سه روزه، گفته بودند که تنها زمانی برقراری آتش‌بس دائم برقرار خواهد شد که نیروهای خارجی خاک افغانستان را ترک کنند  و یا زمان بیرون شدن شان تعیین نمایند.

نگرانی ها از فعالیت گسترده طالبان در ولایت زابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد