نگرانی-یونیسف-از-حضور-افراد-زیر-سن-در-صفوف-نظامی

صندوق سازمان ملل ‌متحد برای حمایت از کودکان یا یونیسف از حضور افراد زیر سن در صفوف نظامی ابراز نگرانی می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ این سازمان می‌گوید که افراد زیر سن باید هرچه زودتر از صفوف نیروهای امنیتی جدا شوند.

رسول عبدی، مشاور تخنیکی و توسعه‌دهنده محلی حفاظت از اطفال یونیسف، هرچند از رقم دقیق افراد زیر سن در میان نظامیان چیزی نمی‌گوید، اما تأیید می‌کند که کودکان زیر سن در صفوف حضور دارند.

او در صحبت با روزنامه ۸صبح گفت: «افراد زیر سن در میان نظامیان حکومت پیشین هم وجود داشت، اما ما خیلی تلاش کردیم و تا حدودی کاهش پیدا کرد، حالا هم به دلایل علاقه‌مندی و عقیده‌ی مذهبی، افراد زیر سن در میان نظامیان متأسفانه حضور دارند، ما این موضوع را با مقام‌ها در میان گذاشته‌ایم، آنان به بیرون‌کردن کودکان از میان نظامیان‌شان وعده داده‌اند.»

آقای عبدی هشدار می‌دهد در صورتی‌ که افراد زیر سن از میان نیروهای نظامی بیرون نشوند، احتمال می‌رود که نظامیان کنونی، تحت تحریم سازمان ملل ‌متحد قرار گیرند. وی افزود که نظامیان حکومت پیشین نیز به دلیل حضور افراد زیر سن در میان‌شان برای مدتی در خط سیاه سازمان ملل ‌متحد قرار داشتند.

مشاور تخنیکی و توسعه‌دهنده محلی یونسیف تصریح کرد: «نظامیان حکومت ‌پیشین نیز به دلیل حضور افراد زیر سن تا چند مدتی در خط سیاه سازمان ملل قرار داشتند، اما با تلاش‌‌های فراوان خط سیاه به خاکستری تبدیل شد. اگر حکومت کنونی هم افراد زیر سن را بیرون نکند، احتمال می‌رود که در خط سیاه سازمان‌ ملل متحد قرار گیرند و کمک‌هایی که قرار است انجام شود، قطع گردد.»

مقام‌ها نیز می‌پذیرند که برخی از افراد زیر سن در میان نظامیان آنان قرار دارند. محمدقسیم محمدی، رییس محکمه استیناف ولایت پروان در صحبت با روزنامه ۸صبح، گفته که روند تصفیه صفوف جریان دارد و به زودترین فرصت افراد زیر سن از میان نظامیان جدا خواهند شد. او تأکید کرد که افراد زیر سن را پس از شناسایی، برای فراگیری علم و تحصیل تشویش و معرفی می‌کنند.

مسوولان در فرماندهی پولیس ولایت پروان می‌گویند که از زمان آغاز روند تصفیه صفوف تا کنون ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن را از میان نظامیان اخراج کرده‌اند. محمدکامران حبیبی، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت پروان گفت که در میان این افراد کودکان زیر سن نیز شامل‌ بوده‌اند.

چندی پیش وزارت امر به معروف و نهی از منکر نیز اعلام کرده بود که کارمندان این وزارت به زودی افراد زیرسن را از صفوف اخراج می‌کنند.

نگرانی یونیسف از حضور افراد زیر سن در صفوف نظامی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد